Interiöörirestaurointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: RE00EC95-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 20.10.2023
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 20
Koulutus
- Restauroinnin koulutus
Opettaja
- Sanna Pitkäniemi-Toroska
Vastuuopettaja
Jari-Pekka Muotio
Ryhmät
-
REKV22SPRestaurointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Ymmärrät dokumentoinnin ja kuntokartoituksen merkityksen interiöörirestauroinnin suunnittelussa ja toteutuksessa.
Opit käytännössä tunnistamaan eri aikakausien perinteisiä materiaaleja ja työtapoja.
Perehdyt interiöörien erilaisten pintakäsittelyjen restaurointiin eettisten valintojen, analyysien ja tutkimusten avulla.
Sisältö
Ymmärrät miten dokumentointi ja kuntokartoitus vaikuttavat interiöörirestauroinnin suunnitteluun ja toteutukseen.
Tiedät millaisia eri perinteisiä materiaaleja ja tekniikoita on käytetty eri aikakausina?
Sovellat miten etiikka, analyysit ja aikaisemmat tutkimukset vaikuttavat restaurointiprosessiin?
Opiskelumateriaali
Luentomateriaalit
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
- onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
- millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
- mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteys opettajaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Käytännön harjoituksina koulun asiakastyökohteita
Opiskelijan työmäärä
5 op on = 135 h, josta itsenäisentyön osuus on 65h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioidaan: oppimistehtävät ja oppilaan itsereflektio.
Perusteet: asiasisältö, harjoitustehtävien taso ja oppilaan oma arvio oppimisesta.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja harjoitustöiden hyväksytty suorittaminen.
Kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1); hylätty