Skip to main content

Clinical practice II (10 cr)

Code: FT00DU90-3005

General information


Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Pia Kraft-Oksala
Johanna Vesanto
Ville Virta
Piia Soikkeli
Groups
FTSA22KP
Physiotherapy, full-time studies
Course
FT00DU90
No reservations found for realization FT00DU90-3005!

Objective

You can work professionally in different physiotherapy contexts with individuals and in group situations.
You are able to combine the basic knowledge of client-oriented physiotherapy planning, implementation and assessment to the musculoskeletal, respiratory, circulatory and neurological physiotherapy.
You are able to use and justify the methods of physiotherapeutic examination, evaluation and influencing at different stages of physiotherapy processes.
You are able to support clients' participation in promoting their own functioning in their own environment.
You are able to describe physiotherapy as a part of clients’ rehabilitation processes and multi-professional cooperation.
You can account for individual resources and effects of life phases on wellbeing at work.
You can choose, justify and use evidence-based physiotherapy methods to support and promote occupational wellbeing.
You can evaluate your own skills and actions in different work situations.

Content

How do you assess clients’ abilities in the framework of international ICF (International Classification of Functioning, Disability and Health)
How do you support clients’ functions with different assistive devices and technological solutions, advising them to make use of environmental opportunities?
How do you motivate clients to promote their health and functions with the feeling of empowerment?
How do you assess workers’ resources and apply physiotherapy methods to empower workers?
How do you assess workload and how do you affect the factors that appear in them?
How do you act as a physiotherapist in a multi-professional team?
How do you evaluate your own expertise as a physiotherapist in relation to your own and course targets?

Course material

Harjoittelua tukevaa materiaalia löytyy Learn verkko-oppimisalustalta.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseisesti työelämäharjoitteluun.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona on suorittaa työelämäharjoittelu opetussuunnitelman aikataulusta poiketen edeltävyysehdot huomioiden.

RDI and work-related cooperation

Opintojakso toteutuu kokonaisuudessaan yhteistyössä työelämän kanssa.

Timing of exams and assignments

TEH II: Tapausselostetehtävä ja lääketehtävä. Koululla tapahtuva simulaatio (1op) ennen harjoittelua

Student workload

Työaika on 35 / viikko, jonka lisäksi opiskelijalle on varattu jokaiselle viikolle 5h itsenäisten oppimistehtävien tekemiseen. Näistä opiskelijan työmääräksi koostuu 40h / viikko.

Further information

Työelämäharjoittelussa käytetään oppimisvälineenä ja työajan seurannassa
Workseed-työkalua.
Kertaa Workseedin käyttö ennen harjoittelun alkua ja lisää ohjaava fysioterapeutti Workseed-alustallesi.

Muista hoitaa harjoittelussa vaadittavat rokotukset ajantasalle

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the semesters I-III have been achieved.

Go back to top of page