Pelien ekosysteemi (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00DN32-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1.5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
70 % Lähiopetus, 30 % Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
Opettaja
- Niina Mässeli
- Pekka Vilpponen
Vastuuopettaja
Niina Mässeli
Ryhmät
-
POKT23SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
- 02.09.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 09.09.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 16.09.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 23.09.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 30.09.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 07.10.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 14.10.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 28.10.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 04.11.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 11.11.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 18.11.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 25.11.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 02.12.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
- 09.12.2024 10:00 - 14:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3006
Tavoitteet
Opiskelija tietää peliteollisuuden erilaiset rahoitusmallit sekä ymmärtää peliyrityksen talouden perusteet.
Opiskelija osaa valita oikeat julkaisualustat tuotteelleen sekä ymmärtää erilaisten kulttuurien vaikutuksen pelien ansaintalogiikkaan.
Sisältö
Pelin hinta, markkinointi, julkaiseminen, kaupallistaminen, kustannuslaskenta
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
Kansainvälinen yhteistyö
Mahdollinen kansainvälinen yhteistyö ilmoitetaan toteutuksen alussa kurssin Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palautettavat harjoitustehtävät, tentit ja lähiopetukseen osallistuminen.