Skip to main content

Trees and forest vegetation (5 cr)

Code: ME00DS70-3010

General information


Enrollment
07.08.2023 - 11.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Forestry and Environmental Technology
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
30 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Forestry
Teachers
Kirsi Itkonen
Timo Leinonen
Groups
MEMI23SPB
Forestry, full-time studies
MEMI23SPA
Forestry, full-time studies
Course
ME00DS70
No reservations found for realization ME00DS70-3010!

Objective

You can identify the main domestic tree species, wooden shrubs and foreign trees growing in Finland. You know the main species of plants growing in mineral and peatland soils and are also able to define biological, ecological and wood production characteristics of these species.

Content

What domestic and foreign tree species grow in Finland?
How can you identify them?
What other basic characteristics do these species have?

What ecological and biological characteristics do different ground vegetation species have?
How can you identify the main species of ground vegetation in mineral and peatland soils?

Course material

Kurssin opiskelumateriaali; luentomateriaali, oppimistehtävät, ym. harjoitukset ovat tarjolla kurssin Learn-oppimisympäristössä

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Kurssi koostuu kontaktiopetuksesta, jota on n. 1/2 opiskelijan ajankäytöstä, sekä itsenäisestä opiskelusta, joka pitää sisällään myös palautettavia etätehtäviä. Kontaktiopetus painottuu alkusyksystä maasto-opetukseen ja loppusyksystä sisällä tapahtuvaan luento-opetukseen.

Timing of exams and assignments

Kasvi- ja puulajien tunnistustentit. Lajintunnistustenttien uusinnat sovittava opettajan kanssa erikseen.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Lajintunnistustentit sekä palautettavat tehtävät (mm. kasvio).

Go back to top of page