Inbound marketing (5 cr)
Code: LT00DT82-3002
General information
- Enrollment
-
02.01.2023 - 15.01.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
06.03.2023 - 14.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Laura Hakanen
- Teacher in charge
- Laura Hakanen
- Groups
-
LTKV20SP3Business, full-time studies
-
LTKV21KM5Business, part-time studies
-
LTKV20KM5Business, part-time studies
-
VV2022-2023Optional studies 2022-2023
-
LTKV21SP3Business, full-time studies
- Course
- LT00DT82
Objective
You can utilize the principles of inbound marketing and public relations in creating marketing-related content.
You can use the inbound marketing tools.
You can produce personalized content and influencer marketing.
Content
What is inbound marketing and what are its tools?
How to create visibility through search engine optimization (SEO) as part of inbound marketing?
How to design personalized content marketing/PR messages (e.g. blogs in Wordpress, newsletters) to attract customers?
How to use opinion leaders and influencers as part of an inbound marketing campaign?
What is storytelling and how to utilize it in marketing?
Course material
Oppimisalustan materiaali ja siellä ilmoitettu kirjallisuus.
Study forms and methods
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
RDI and work-related cooperation
Työelämälähtöinen oppimistehtävä.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu oppimistehtäviin, vertaisarvioon ja itsereflektioon.
Arvioinnin perusteet:
Opiskelija osaa
-käyttää johdonmukaisesti inbound markkinoinnin ammattikäsitteitä
-hahmottaa inbound markkinoinnin ja suhdetoiminnan tehtäväkokonaisuuksia
-työskennellä kansainvälisen tiimin jäsenenä tuottaakseen personoitua sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia
-valita ja hyödyntää tarkoituksenmukaiset inbound-markkinointi työkalut sisällön tuottamiseksi verkossa