Skip to main content

Inbound marketing (5 cr)

Code: LT00DT82-3002

General information


Enrollment
02.01.2023 - 15.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.03.2023 - 14.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Laura Hakanen
Teacher in charge
Laura Hakanen
Groups
LTKV20SP3
Business, full-time studies
LTKV21KM5
Business, part-time studies
LTKV20KM5
Business, part-time studies
VV2022-2023
Optional studies 2022-2023
LTKV21SP3
Business, full-time studies
Course
LT00DT82
No reservations found for realization LT00DT82-3002!

Objective

You can utilize the principles of inbound marketing and public relations in creating marketing-related content.
You can use the inbound marketing tools.
You can produce personalized content and influencer marketing.

Content

What is inbound marketing and what are its tools?
How to create visibility through search engine optimization (SEO) as part of inbound marketing?
How to design personalized content marketing/PR messages (e.g. blogs in Wordpress, newsletters) to attract customers?
How to use opinion leaders and influencers as part of an inbound marketing campaign?
What is storytelling and how to utilize it in marketing?

Course material

Oppimisalustan materiaali ja siellä ilmoitettu kirjallisuus.

Study forms and methods

Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.

Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.

RDI and work-related cooperation

Työelämälähtöinen oppimistehtävä.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu oppimistehtäviin, vertaisarvioon ja itsereflektioon.

Arvioinnin perusteet:
Opiskelija osaa
-käyttää johdonmukaisesti inbound markkinoinnin ammattikäsitteitä
-hahmottaa inbound markkinoinnin ja suhdetoiminnan tehtäväkokonaisuuksia
-työskennellä kansainvälisen tiimin jäsenenä tuottaakseen personoitua sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia
-valita ja hyödyntää tarkoituksenmukaiset inbound-markkinointi työkalut sisällön tuottamiseksi verkossa

Go back to top of page