Siirry suoraan sisältöön

Pelisuunnittelun perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU09-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

21.08.2023 - 01.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.10.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

15 - 25

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Marko Siitonen

Ryhmät

  • GDKV23SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Opit perustiedot peliterminologiasta, genreistä ja pelisuunnitteluprosessista.
Sinulla on perustiedot videopelien historiasta.
Ymmärrät pelisuunnittelun peruselementit (idea / tavoitteet / mekaniikka / tarina / rakenne / hahmot ja tasot).

Sisältö

Mikä on peli?
Mitkä ovat eri tehtävät, roolit ja työpaikat pelin tuotantoprosessissa?
Mitkä asiat vaikuttavat pelin suunnitteluprosessissa?
Millaisia kerronnallisia rakenteita peleissä käytetään?
Kuinka toteuttaa erilaisia pelimekaniikoita?
Mitkä ovat videopelien perushahmotyypit?
Kuinka pelisuunnitteluasiakirjoja totetutetaan?

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Totetutetut harjoitustehtävät.