Customer-oriented marketing (5 cr)
Code: AV00EI10-3006
General information
- Enrollment
-
14.08.2023 - 03.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.10.2023 - 10.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Open UAS and Continuing education
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 100
- Degree programmes
- Open University
- Teachers
- Mari Hämäläinen
- Teacher in charge
- Mari Hämäläinen
- Groups
-
AVKVLT23SPOVAvoin AMK, tradenomi (AMK), polku, verkko
- Course
- AV00EI10
Objective
You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?
Course material
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisympäristössä.
Study forms and methods
Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina Xamk Learn -oppimisympäristössä.
Työviikkopohjaisessa oppimisväylässä opiskelija etenee alkuperäisen aikataulun mukaan verkko-oppimisalustalla osio kerrallaan.
Työhön integroidussa oppimisväylässä opiskelija voi osoittaa opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamisensa ottamalla yhteyttä opettajaan opintojakson alussa.
Opintoja nopeuttavassa oppimisväylässä opiskelija voi suorittaa opintojakson sisällön suunniteltua nopeammin itsenäisesti verkossa.
Opintojakson voi suorittaa joustavasti omaan aikatauluun sovittaen, kuitenkin opintojakson aloitus- ja lopetuspäivämäärät ovat kiinteät.
RDI and work-related cooperation
Opintojakso sisältää työelämäkontekstiin sovellettavia tehtäviä.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa keskimäärin opiskelijan 135 opiskelutuntia. Tuntimäärä on voi vaihdella riippuen opiskelijan opiskelu- ja työhistoriasta sekä opiskelutekniikasta.
Course part description
Asiakaslähtöinen markkinointi ja suhdemarkkinointiajattelu
Digitaalisen toimintaympäristön vaikutus markkinoinnin suunnitteluun
Asiakkaan ostokäyttäytyminen
Markkinoinnin kilpailukeinot
Further information
Opintojakso sisältyy Xamk Pulsen tradenomi (AMK), liiketalous verkkopolun opetussuunnitelmaan. Tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioinnin kohde on määräajassa suoritetut oppimistehtävät.
Arvioinnin perusteet:
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa markkinoinnin suunnittelun tueksi alan keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.
Further information
Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.