Basics and methods of research-oriented development (5 cr)
Code: SJ00DU98-3011
General information
- Enrollment
-
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity
- Teachers
- Anni Issakainen
- Tommi Pälli
- Laura Saar
- Groups
-
MOSA23SYMultidisciplinary Promotion of Functional Capacity, master studies
- Course
- SJ00DU98
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 18.04.2024 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3011 |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Fri 19.04.2024 time 08:15 - 11:15 (3 h 0 min) |
Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3011 |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Fri 24.05.2024 time 08:15 - 11:15 (3 h 0 min) |
Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3011 |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Objective
You become familiar with and can describe concepts related to research-oriented development, processes and approaches.
You can search, analyse and apply relevant research data.
You know different research and development methods and can apply them in research-oriented development in your field.
You know and can apply principles of research ethics and reliability.
Content
What is the process of research-oriented development and what are the approaches behind it?
How do you search information systematically and evaluate the reliability and usefulness of research and development data?
How do you prepare a literature review?
What relevant research-oriented approaches can you apply in social and health care?
What qualitative, quantitative and agile development methods can you use in data collection and analysis in research-oriented development?
What are the ethical principles and how to take them into account in research-oriented development?
How do you ensure reliability in research-oriented development?
Course material
Learnistä löytyvä materiaali, ajankohtainen ja alakohtainen aihetta käsittelevä kirjallisuus.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opiskelet työjärjestyksen mukaisesti ja opettajan määrittelemin tehtävin
RDI and work-related cooperation
Inno-paja ja XAMKin hankkeiden esittely
Timing of exams and assignments
Ilmoitetaan opintojakson alussa
Student workload
5op= 135h opiskelijan työtä
Course part description
Miten tutkivan kehittämisen prosessi etenee ja millaisiin lähestymistapoihin se perustuu?
Miten teet tiedonhakua systemaattisesti ja miten arvioit tiedon ja tietolähteiden luotettavuutta ja käyttökelpoisuutta?
Miten kokoat kuvailevan kirjallisuuskatsauksen ja teet tuloksista synteesiä?
Millaisia tutkivan kehittämisen ajankohtaisia lähestymistapoja voit käyttää sosiaali- ja terveysalalla?
Millaisia laadullisen, määrällisen ja ketterän kehittämisen aineistonkeruumenetelmiä sekä analyysimenetelmiä voit käyttää tutkivassa kehittämisessä
Mitä ovat tutkimuseettiset periaatteet ja miten otat ne huomioon tutkivassa kehittämisessä?
Miten varmistat tutkimuksen luotettavuus tutkivan kehittämisen eri vaiheissa?
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Käytetään Xamkin YAMK-arviointikehikkoa.
Opiskelija osaa
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa kuntoutumisen edistämisen menetelmistä
b. ratkaista kuntoutumisen edistämiseen liittyviä vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää asiakaslähtöisiä toimintoja itsenäisesti
e. arvioida kuntoutumista edistäviästrategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
f. työskennellä itsenäisesti kuntoutumisen asiantuntijatehtävissä tai oman alan yrittäjänä
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä