Skip to main content

Basics and methods of research-oriented development (5 cr)

Code: SJ00DU98-3011

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity
Teachers
Anni Issakainen
Tommi Pälli
Laura Saar
Groups
MOSA23SY
Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity, master studies
Course
SJ00DU98

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 18.04.2024 time 12:00 - 15:00
(3 h 0 min)
Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3011
SA312 Byod-/teorialuokka
Fri 19.04.2024 time 08:15 - 11:15
(3 h 0 min)
Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3011
SA312 Byod-/teorialuokka
Fri 24.05.2024 time 08:15 - 11:15
(3 h 0 min)
Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3011
SA312 Byod-/teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

You become familiar with and can describe concepts related to research-oriented development, processes and approaches.
You can search, analyse and apply relevant research data.
You know different research and development methods and can apply them in research-oriented development in your field.
You know and can apply principles of research ethics and reliability.

Content

What is the process of research-oriented development and what are the approaches behind it?
How do you search information systematically and evaluate the reliability and usefulness of research and development data?
How do you prepare a literature review?
What relevant research-oriented approaches can you apply in social and health care?
What qualitative, quantitative and agile development methods can you use in data collection and analysis in research-oriented development? 
What are the ethical principles and how to take them into account in research-oriented development?
How do you ensure reliability in research-oriented development?

Course material

Learnistä löytyvä materiaali, ajankohtainen ja alakohtainen aihetta käsittelevä kirjallisuus.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opiskelet työjärjestyksen mukaisesti ja opettajan määrittelemin tehtävin

RDI and work-related cooperation

Inno-paja ja XAMKin hankkeiden esittely

Timing of exams and assignments

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Student workload

5op= 135h opiskelijan työtä

Course part description

Miten tutkivan kehittämisen prosessi etenee ja millaisiin lähestymistapoihin se perustuu?
Miten teet tiedonhakua systemaattisesti ja miten arvioit tiedon ja tietolähteiden luotettavuutta ja käyttökelpoisuutta?
Miten kokoat kuvailevan kirjallisuuskatsauksen ja teet tuloksista synteesiä?
Millaisia tutkivan kehittämisen ajankohtaisia lähestymistapoja voit käyttää sosiaali- ja terveysalalla?
Millaisia laadullisen, määrällisen ja ketterän kehittämisen aineistonkeruumenetelmiä sekä analyysimenetelmiä voit käyttää tutkivassa kehittämisessä
Mitä ovat tutkimuseettiset periaatteet ja miten otat ne huomioon tutkivassa kehittämisessä?
Miten varmistat tutkimuksen luotettavuus tutkivan kehittämisen eri vaiheissa?

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Käytetään Xamkin YAMK-arviointikehikkoa.
Opiskelija osaa
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa kuntoutumisen edistämisen menetelmistä
b. ratkaista kuntoutumisen edistämiseen liittyviä vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää asiakaslähtöisiä toimintoja itsenäisesti
e. arvioida kuntoutumista edistäviästrategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
f. työskennellä itsenäisesti kuntoutumisen asiantuntijatehtävissä tai oman alan yrittäjänä
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä

Go back to top of page