Skip to main content

Family work (5 cr)

Code: SO00AD26-3026

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Seija Nissinen
Karoliina Rötkö
Teacher in charge
Seija Nissinen
Groups
SOMI23KM
Social Services, part-time studies
Course
SO00AD26

Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 07.05.2024 time 08:00 - 23:00
(15 h 0 min)
Perhetyö SO00AD26-3026
Learn-tentti, saatavilla klo 8.00-23.00 aikana
Changes to reservations may be possible.

Objective

You identify family work as a part of family service system and know the legislation concerning family work.
You know different orientations of family work and its working environments.
You know how to work with families with different cultural backgrounds.
You are able to account for the resources and immediate networks of families.
You are able to work systematically and ethically in family work processes together with families.

Content

What is family work as a part of the family service system and what kind of legislation applies to family work?
What kinds of orientations and working environments does family work involve?
How do you work with families from different cultural backgrounds?
How do you consider the resources and the meaning of the immediate network of a family in family work?
How is family work planned and carried out ethically?
What are the stages of the family work?

Course material

Ilmoitetaan opintojakson Learn -alustalla.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä koostuu lähiopetuksesta Kampuksella ja tentistä sekä ennakkotehtävistä ja välitehtävistä. Työviikkopohjaiseen toteutukseen sisältyy myös viikolla 11 työelämävierailut lukujärjestyksen mukaisesti. Työelämävierailut toteutaan verkossa, Teams. Työviikkopohjaisen oppimisväylän hyväksytty suorittaminen edellyttää osallistumista opetukseen Kampuksella sekä työelämävierailuihin (Teamsissa) ja tehtävien tekemisen.

Opintoja nopeuttava väylä: Opiskelija voi suorittaa opintojakson vastaavan toisen toteutuksen yhteydessä. Tähän toteutukseen voi osallistua nopeuttajana, jos opintojaksolla on tilaa.

Työhön integroitu oppimisväylä: Jos opiskelija työskentelee opintojakson aikana perhetyössä, voidaan opintoja integroida työelämään opiskelijan laatiman suunnitelman pohjalta.

RDI and work-related cooperation

Opiskelija voi kytkeä opintojakson oppimistehtäviä omaan työhönsä, mikäli työskentelee perhetyössä.

Timing of exams and assignments

Opintojakson tentti on Learn -tentti viikolla 19, tarkempi päivämäärä lukujärjestyksessä.

Tehtävien määräpäivät käydään läpi ensimmäisellä tapaamiskerralla.

Student workload

135 h opiskelijan työtä.

Further information

Opintojaksolle ilmoittautuneille lähetetään viikolla 3 opintojakson info, jossa tietoa suoritustavoista (työviikkoipohjainen, näyttö ja työhön integroitu) ja ennakkotehtävästä. Näytöstä ja työhön integroidusta todistusten ja suunnitelmien esittäminen ennen ensimmäistä lähiopetuskertaa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointikriteerit ovat: a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä. b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä. c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia. d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa. e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita. f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti. g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla Hyväksytty - Täydennettävä - Hylätty.
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu tentin arvosanan perusteella (1-5).

Qualifications

Basics and tasks of social work, Ethical social work

Go back to top of page