Skip to main content

Research and development skills (5 cr)

Code: MO00DS25-3195

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Elina Härkönen
Kati Vapalahti
Teacher in charge
Kati Vapalahti
Groups
SOMI23KM
Social Services, part-time studies
Course
MO00DS25

Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 4 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 08.05.2024 time 09:00 - 13:00
(4 h 0 min)
Tutkimus- ja kehittämisosaaminen MO00DS25-3195
Verkko-ohjaus
Changes to reservations may be possible.

Objective

Common learning outcomes (as implemented in degree programmes) 2 ECTS credits:

You know the general stages in a research and development process.
You are able to search for information in the key information environments of your own field.
You are able to read, critically evaluate and utilize the literature and research publications of your own field.
You are familiar with and able to apply the principles of research ethics and reliability.
You are able to compose a literature review based on the materials published in your field of study and your own bachelor’s thesis following the principles of scientific communication.

Degree programme specific learning outcomes for research and development methods, 3 ECTS credits

You are familiar with the current research subjects and development needs of your own field.
You are familiar with and able to apply the key development approaches and/or research methods and ethical principles of your own field.
You are able to report on a research or development process following the principles of professional and scientific communication.

Content

Content of common learning outcomes, 2 ECTS credits:

What are the phases into which a research and development process can be divided?
How do you find, read and critically evaluate the research data of your own field?
How do you write a literature review that utilizes reliable research data and is linked to your own field and bachelor’s thesis following the principles of ethical scientific communication?

Degree programme specific content, 3 ECTS credits

What are the key research subjects and development needs in your own field?
What are the development approaches and/or research methods in your own field and how do you apply them in practice based on the development needs of your own field?
How do you report a research or development process following the principles of ethical professional and scientific communication in your own field?

Course material

Opintojaksolla kerrottava materiaali.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson suoritukseen kuuluu XAMKin yhteinen verkkototeutus (2 op) ja sosiaalialan alakohtainen toteutus (3 op), jotka voidaan suorittaa osallistumalla kontaktiopetukseen Mikkelin kampuksella lukujärjestyksen mukaisissa luokissa ja osa Teams-webinaareina, kuuntelemalla etukäteen valmistettuja videotallenteita ja tekemällä annetut tehtävät.

RDI and work-related cooperation

Opintojakson tehtävät voi hyödyntää omassa opinnäytetyössä soveltuvin osin.

Student workload

135 työtuntia

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi 1-5/täyd.
Opintojakson numero määräytyy alakohtaisen osion tehtävien arvosanojen keskiarvosta.

Kiitettävä K5
-tehtävän kaikki osa-alueet on käsitelty laajasti ja monipuolisesti
-lähdemateriaalin monipuolinen käyttö
-työ on hyvin jäsennelty ja loogisesti etenevä
-teoriaa tuetaan osuvilla esimerkeillä
-sisältää erinomaista havainnollistamista
-tehtävä on laadittu kirjoittamisohjeiden mukaisesti.

Hyvä H3-4
-tehtävänosa-alueita on käsitelty laajasti, lähteitä hyödyntäen, joidenkin asioiden käsittely suppeampi kuin kiitettävässä
-sisältö looginen, jäsennelty ja selkeä
-esimerkeissä ja havainnollistamisessa pieniä puutteita
-kirjoittamisohjeita on noudatettu pääsääntöisesti

Tyydyttävä (T1-2)
-asian käsittely yksipuolista ja puutteellista
-sisältö osittain epäjohdonmukainen
-esimerkeissä ja havainnollistamisessa selviä puutteita
-kirjoittamisohjeiden noudattamisessa useita puutteita

Hylätty (0)
-tehtäväohjetta ei ole noudatettu
-perustu mutu-tietoon (musta tuntuu)
-sekava ja epälooginen

Go back to top of page