Development of information systems in health care and social services (5 cr)
Code: SP00EN39-3002
General information
- Enrollment
-
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 23.02.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Digital Services in Healthcare and Social Services, master studies
- Teachers
- Päivi Lifflander
- Mira Häyrinen
- Teacher in charge
- Päivi Lifflander
- Groups
-
DISA23SYDigital Services in Social and Health Care, master studies
- Course
- SP00EN39
Objective
You understand the principles and critical success factors in the development of information systems.
You know how to use agile development models and methods in developing information systems.
You understand the importance of multidisciplinary collaboration and customer responsibility in the development of information systems.
You are able to plan and implement the procurement and competetive tendering process of e-services taking into account the application needs of the social and health sector.
Content
What principles and critical success factors should be considered in the development of information systems?
How can robotics, artificial intelligence and machine learning be used to develop e-services?
How can you use agile development models and methods in the desing, implementation, maintenance and evaluation of information systems?
What type of multidisciplinary cooperation is needed in the development of information systems?
What factors should be taken into account and understood in the procurement and competetive tendering of e-services?
Course material
Opiskelumateriaali on kuvattu oppimisalustalla.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen väylä: Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroituva väylä: opintojakson tehtäviä voi soveltaa työtehtäviisi.
Aikaisemman osaamisen tunnistaminen: YAMK-tasoinen suoritus voidaan hyväksilukea. Ole yhteydessä vastuuopettajaan ennen opintojakson alkua.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla toinen opettaja on TKI-toiminnasta. Opintojaksolla voi olla työelämäyhteistyönä myös asiantuntijavierailuja.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla on tehtäviä, jotka tulee tehdä toteutuksella ilmoitettuina aikoina.
International cooperation
Opintojaksolla voi olla englanninkielistä materiaalia.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Opiskelijan on mahdollisuus suunnitella työskentelynsä siten, että kuormitus jakaantuu tasaisesti.
Course part description
Toteutuksen osat kuvattu oppimisalustalla.
Further information
Oppimisalustalla on aloitukseen tarvittava informaatio. Opintojakson vastuuopettaja Päivi Lifflander.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson oppimistehtävät arvioidaan hyväksyttävää/täydennettävää/hylätty ja hyväksytty taso on T1. Lopputehtävä arvioidaan numeraalisesti 0-5 ja hyväksytty taso on T1. Kaikki tehtävät tulee olla suoritettuna ennen toteutusajan päättymistä.
Arviointiperusteina YAMK-arviointikriteerit.