Skip to main content

Development of information systems in health care and social services (5 cr)

Code: SP00EN39-3002

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 23.02.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Digital Services in Healthcare and Social Services, master studies
Teachers
Päivi Lifflander
Mira Häyrinen
Teacher in charge
Päivi Lifflander
Groups
DISA23SY
Digital Services in Social and Health Care, master studies
Course
SP00EN39
No reservations found for realization SP00EN39-3002!

Objective

You understand the principles and critical success factors in the development of information systems.
You know how to use agile development models and methods in developing information systems.
You understand the importance of multidisciplinary collaboration and customer responsibility in the development of information systems.
You are able to plan and implement the procurement and competetive tendering process of e-services taking into account the application needs of the social and health sector.

Content

What principles and critical success factors should be considered in the development of information systems?
How can robotics, artificial intelligence and machine learning be used to develop e-services?
How can you use agile development models and methods in the desing, implementation, maintenance and evaluation of information systems?
What type of multidisciplinary cooperation is needed in the development of information systems?
What factors should be taken into account and understood in the procurement and competetive tendering of e-services?

Course material

Opiskelumateriaali on kuvattu oppimisalustalla.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen väylä: Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroituva väylä: opintojakson tehtäviä voi soveltaa työtehtäviisi.

Aikaisemman osaamisen tunnistaminen: YAMK-tasoinen suoritus voidaan hyväksilukea. Ole yhteydessä vastuuopettajaan ennen opintojakson alkua.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla toinen opettaja on TKI-toiminnasta. Opintojaksolla voi olla työelämäyhteistyönä myös asiantuntijavierailuja.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla on tehtäviä, jotka tulee tehdä toteutuksella ilmoitettuina aikoina.

International cooperation

Opintojaksolla voi olla englanninkielistä materiaalia.

Student workload

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Opiskelijan on mahdollisuus suunnitella työskentelynsä siten, että kuormitus jakaantuu tasaisesti.

Course part description

Toteutuksen osat kuvattu oppimisalustalla.

Further information

Oppimisalustalla on aloitukseen tarvittava informaatio. Opintojakson vastuuopettaja Päivi Lifflander.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson oppimistehtävät arvioidaan hyväksyttävää/täydennettävää/hylätty ja hyväksytty taso on T1. Lopputehtävä arvioidaan numeraalisesti 0-5 ja hyväksytty taso on T1. Kaikki tehtävät tulee olla suoritettuna ennen toteutusajan päättymistä.

Arviointiperusteina YAMK-arviointikriteerit.

Go back to top of page