Special education (5 cr)
Code: SO00DT48-3016
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
16.09.2024 - 18.10.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Maija Olli
- Tuomo Paakkonen
- Tia-Marika Sohlman
- Hanna Lehtinen
- Ann-Mari Sippu
- Groups
-
SOKT23SPSocial services, full-time studies
- Course
- SO00DT48
Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 40 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 20.09.2024 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Aloitus: Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
|
Fri 20.09.2024 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Tutoriaali. Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
B2009_uusikampus
Teoria/Tutoriaalitila (36)
A2018_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (28) A2019_uusikampus Teoria / Tutoriaalitila (36) B2022_uusikampus Debriefing-suurryhmätila (53) |
Mon 23.09.2024 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
|
Mon 23.09.2024 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
|
Wed 25.09.2024 time 08:45 - 10:15 (1 h 30 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
|
Wed 25.09.2024 time 10:30 - 12:00 (1 h 30 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
|
Thu 26.09.2024 time 08:45 - 12:00 (3 h 15 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
A2033_uusikampus
Debriefing-pienryhmätila (35)
|
Thu 26.09.2024 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
A2033_uusikampus
Debriefing-pienryhmätila (35)
|
Thu 26.09.2024 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
|
Tue 01.10.2024 time 08:45 - 15:00 (6 h 15 min) |
Workshop 1: Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
A2028_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (10) A2018_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (28) |
Wed 02.10.2024 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
Tutustumiskäynti
|
Tue 08.10.2024 time 08:45 - 12:00 (3 h 15 min) |
Workshop 2: Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
A2028_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (10) |
Thu 17.10.2024 time 08:15 - 09:45 (1 h 30 min) |
Tutoriaali: Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
B2009_uusikampus
Teoria/Tutoriaalitila (36)
A2018_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (28) A2019_uusikampus Teoria / Tutoriaalitila (36) |
Thu 17.10.2024 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
Workshop 3: Erityiskasvatus SO00DT48-3016 |
A2031_uusikampus
Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
A2028_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (10) |
Objective
You are aware of the individual and special needs of children and the youth.
You can support individual growth and learning abilities of each child.
You know the service system of special education from early childhood education up to comprehensive school.
You can define basic concepts and describe professional practices related to special education.
You can account for family-centred orientation as part of supporting children.
You know essential methods of special education.
Content
What kind of special needs can children and young people have?
How can we support growth and learning abilities of children and young people?
What is the service system of special education like and how do laws and norms regulate special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What kind of methods are used in special education?
Course material
Ilmoitetaan jakson alkaessa Learn-alustalla
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso sisältää luentoja, tutoriaali- ja workshop-työskentelyä sekä oppimistehtäviä.
Tutoriaali ja workshop -työskentelyssä on läsnäolovelvollisuus.
RDI and work-related cooperation
Opiskelijoiden tutustumiskäynnit erityiskasvatuksen toimintaympäristöihin.
Student workload
5 op, eli 135 tuntia opiskelijan työtä
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Hyväksytyn opintojakson kokonaisarviointi tapahtuu asteikolla 1-5. Opintojakson osasuorituksissa voidaan käyttää myös arviointiasteikkoa hyväksytty, täydennettävä, hylätty.
Qualifications
Human development and learning