Skip to main content

Special education (5 cr)

Code: SO00DT48-3016

General information


Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.09.2024 - 18.10.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Maija Olli
Tuomo Paakkonen
Tia-Marika Sohlman
Hanna Lehtinen
Ann-Mari Sippu
Groups
SOKT23SP
Social services, full-time studies
Course
SO00DT48

Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 40 h 15 min.

Time Topic Location
Fri 20.09.2024 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Aloitus: Erityiskasvatus SO00DT48-3016
A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
Fri 20.09.2024 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Tutoriaali. Erityiskasvatus SO00DT48-3016
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
A2018_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (28)
A2019_uusikampus Teoria / Tutoriaalitila (36)
B2022_uusikampus Debriefing-suurryhmätila (53)
Mon 23.09.2024 time 10:00 - 11:30
(1 h 30 min)
Erityiskasvatus SO00DT48-3016
A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
Mon 23.09.2024 time 12:15 - 13:45
(1 h 30 min)
Erityiskasvatus SO00DT48-3016
A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
Wed 25.09.2024 time 08:45 - 10:15
(1 h 30 min)
Erityiskasvatus SO00DT48-3016
Wed 25.09.2024 time 10:30 - 12:00
(1 h 30 min)
Erityiskasvatus SO00DT48-3016
Thu 26.09.2024 time 08:45 - 12:00
(3 h 15 min)
Erityiskasvatus SO00DT48-3016
A2033_uusikampus Debriefing-pienryhmätila (35)
Thu 26.09.2024 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Erityiskasvatus SO00DT48-3016
A2033_uusikampus Debriefing-pienryhmätila (35)
Thu 26.09.2024 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Erityiskasvatus SO00DT48-3016
A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
Tue 01.10.2024 time 08:45 - 15:00
(6 h 15 min)
Workshop 1: Erityiskasvatus SO00DT48-3016
A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
A2028_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (10)
A2018_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (28)
Wed 02.10.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Erityiskasvatus SO00DT48-3016
Tutustumiskäynti
Tue 08.10.2024 time 08:45 - 12:00
(3 h 15 min)
Workshop 2: Erityiskasvatus SO00DT48-3016
A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
A2028_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (10)
Thu 17.10.2024 time 08:15 - 09:45
(1 h 30 min)
Tutoriaali: Erityiskasvatus SO00DT48-3016
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
A2018_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (28)
A2019_uusikampus Teoria / Tutoriaalitila (36)
Thu 17.10.2024 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
Workshop 3: Erityiskasvatus SO00DT48-3016
A2031_uusikampus Monikäyttötila (54) Huom! tilassa ei opiskelijoilla pöytiä.
A2028_uusikampus Harjoitustila sosiaaliala -simulaatio (10)
Changes to reservations may be possible.

Objective

You are aware of the individual and special needs of children and the youth.
You can support individual growth and learning abilities of each child.
You know the service system of special education from early childhood education up to comprehensive school.
You can define basic concepts and describe professional practices related to special education.
You can account for family-centred orientation as part of supporting children.
You know essential methods of special education.

Content

What kind of special needs can children and young people have?
How can we support growth and learning abilities of children and young people?
What is the service system of special education like and how do laws and norms regulate special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What kind of methods are used in special education?

Course material

Ilmoitetaan jakson alkaessa Learn-alustalla

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Opintojakso sisältää luentoja, tutoriaali- ja workshop-työskentelyä sekä oppimistehtäviä.

Tutoriaali ja workshop -työskentelyssä on läsnäolovelvollisuus.

RDI and work-related cooperation

Opiskelijoiden tutustumiskäynnit erityiskasvatuksen toimintaympäristöihin.

Student workload

5 op, eli 135 tuntia opiskelijan työtä

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Hyväksytyn opintojakson kokonaisarviointi tapahtuu asteikolla 1-5. Opintojakson osasuorituksissa voidaan käyttää myös arviointiasteikkoa hyväksytty, täydennettävä, hylätty.

Qualifications

Human development and learning

Go back to top of page