Skip to main content

Business law (5 cr)

Code: LT00AA99-3044

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Juha Häkkinen
Teacher in charge
Juha Häkkinen
Groups
LTMI23SVA
Business Management, online studies
Course
LT00AA99
No reservations found for realization LT00AA99-3044!

Objective

You are able to explain to the seller and buyer how a binding sales contract is made and what their rights and obligations are in the sale of goods. You are able to recognize the need to protect intellectual property rights and plan marketing operations that will not infringe the rights of others. 

Content

How is a binding sales contract made and under what conditions can a contract be invalid? What are the rights and obligations of the seller and buyer in the sale of tangible goods? How do B-to-B sale and consumer sale differ? How can a business protect its rights? How should intellectual property rights be taken into account in marketing?

Course material

Customer insight and customer service

Study forms and methods

Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät ja tentit verkkototeutuksen mukaisesti.

Opintojaksoon ei liity pakollista osallistumista edellyttävää opetusta.

RDI and work-related cooperation

Opintojakso ei sisällä erillistä TKI-osuutta tai erityistä työelämäyhteistyön osuutta.

Timing of exams and assignments

Opintojaksoon liittyvät tentit ja oppimistehtävät sekä niihin liittyvät määräajat esitellään tarkemmin opintojakson Learn-sivuilla.

International cooperation

Opintojaksoon ei sisälly erillistä kansainvälistä yhteistyötä.

Student workload

5 op:n opintojakson opiskelu edellyttää noin 135 tunnin työmäärää.

Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkossa. Opintojakson suorittaminen koostuu verkkotenteistä ja oppimistehtävistä. Opintojakson aikana pidetään 1-3 vapaaehtoista etätapaamista tarpeen mukaan.

Pääsääntöisesti opintojaksoon ei sisälly läsnäoloa vaativaa opetusta, vaan opiskelu perustuu opiskelijan omaan aktiivisuuteen, opintoaineistoihin perehtymiseen ja oppimistehtävien suorittamiseen, siis itseopiskeluun.

Opintojakson sisällön ja suorittamisohjeet löydät kokonaisuudessaan opintojakson Learn-sivuilta.

Course part description

Kauppaoikeus käsittää useita eri osa-alueita, joista keskeisimpiä ovat sopimusoikeus, kuluttajaoikeus ja immateriaalioikeus.

Opintojakso on jaettu kahteen aihekokonaisuuteen, A) Kauppa- ja sopimusoikeus ja B) Markkina-, kuluttajansuoja- ja immateriaalioikeus.

Nämä osa-alueet jaksottavat ja aikatauluttavat opiskeluasi, kummastakin on esimerkiksi erillinen päätentti opiskelijan oman aikataulun mukaan verkossa suoritettavaksi. Opintojakson Learn-sivuille liitetyt opetusvideot ovat opiskelijan oman aikataulun mukaan katsottavissa.

Asioiden syvällisempi ymmärtäminen ja oppiminen vaatii Learnissa olevaan aineistoon perehtymisen lisäksi myös itsenäistä tiedonhankintaa ja analysointia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioinnin perusteet:
Opintojakson kokonaisarviointi perustuu tenteistä ja oppimistehtävistä kerättyyn kokonaispistemäärään. Yksittäiselle tentille tai oppimistehtävälle ei ole erillistä hyväksymisrajaa.

Kokonaisarvosana kurssista annetaan sen jälkeen, kun tentit ja oppimistehtävät on suoritettu, yleensä opintojaksoon kuuluvan viimeisen oppimistehtävän tai tentin suorituspäivämäärän jälkeen, tai opintojakson päätyttyä.

Tentit: Osaamista kartoittavat ja kurssin aineistoon liittyvät osatentit verkkoympäristössä.

Oppimistehtävät: Kauppaoikeuden pääpiirteiden hallintaa ja soveltamista yksilötyönä tehtävissä oppimistehtävissä.

Arvosanan 3 tasoinen arviointi:
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti kauppaoikeuden ammattikäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä.
d) Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmän kanssa.

Go back to top of page