Individual guidance (5 cr)
Code: YP00DU18-3012
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.10.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
- Teachers
- Sari Miettinen
- Teacher in charge
- Sari Miettinen
- Groups
-
YPKV23KVMCivic activities and youth work, part-time studies
- Course
- YP00DU18
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 15 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 29.10.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Yksilöohjaus YP00DU18-3012 |
142
Teorialuokka (40+1), päärakennus
|
Mon 25.11.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Yksilöohjaus YP00DU18-3012 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 26.11.2024 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
Yksilöohjaus YP00DU18-3012 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You are familiar with various theories on individual guidance.
You know how to use methods based on these theories in individual guidance situations.
You know how to use theories in practical guidance with a young person.
You can apply the methods appropriately in an individual guidance situation.
Content
What are the main theories on individual guidance?
What methods can you use in individual guidance based on the theories?
How can the theories and methods be applied to individual guidance and plans?
Course material
Vehviläinen, S. 2014. Ohjaustyön opas. Yhteistyössä kohti toimijuutta. Gaudeamus.
Onnismaa, J. 2007. Ohjaus- ja neuvontatyö. Aikaa, huomiota, kunnioitusta. Helsinki: Gaudeamus.
Onnismaa, J., Pasanen, H. & Spangar, T. (toim.)2000, 2004. Ohjaus ammattina ja tieteenalana 1-3. Jyväskylä: PS-kustannus.
Ojanen, S.2009. Ohjauksesta oivallukseen. Ohjausteorian käsittelyä. Helsinki: Palmenia.
Furman, B. & Ahola, T. 2012.Ongelmista ratkaisuihin. Lyhytterapian perusteet. Helsinki. Tammi.
Morgan, A. 2008. Johdatus narratiiviseen terapiaan. Jyväskylä: Gummerus.
Kinossalo, M. 2020. Tarinan voima opetuksessa. Jyväskylä: Tuuma-kustannus.
Peavy, R. V., Auvinen, P., Lahti, J. & Niemi-Pynttäri, M. 2021. Sosiodynaaminen ohjaus: Konstruktivistinen näkökulma 21. vuosisadan ohjaustyöhön. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto.
Englanniksi
Study forms and methods
Osoitat perehtyneisyytesi ohjausmenetelmiin ja ohjausteorioihin.
Opit, mitä ovat eri ohjauksen teoriat ja mikä on keskeistä tulevaisuuden ohjauksessa.
Hallitset teorioihin pohjautuvia menetelmiä yksilöohjaustilanteessa.
Opintojaksolla harjoitellaan yksilöohjaamista käytännön tilanteessa.
Opintojakso toteutetaan osallistumalla kahteen lähiopetusjaksoon sekä tehtävien ja harjoitteliden tekemisellä.
Opintojaksosta on saatavana myös itsenäinen vaihtoehto, saatavilla viikolla 40.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson työpaikallasi yhteistyöverkostojasi hyödyntäen. Tällöin ole yhteydessä ennen opintojakson alkua vastuuopettajaan ja sovi työsi opinnollistamisesta opintojakson osaamistavoitteita tukevaksi. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojakson oppimistavoitteisiin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
RDI and work-related cooperation
Voit suorittaa opintojakson työpaikallasi yhteistyöverkostojasi hyödyntäen joko kokonaan tai osittain.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opettajan tekemä arviointi tehtävistä. Itsearviointi.