Working as an educator (5 cr)
Code: YP00DU31-3005
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
16.09.2024 - 15.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
- Teachers
- Hanne Salovaara-Pitkänen
- Teacher in charge
- Hanne Salovaara-Pitkänen
- Groups
-
YPKV23KVMCivic activities and youth work, part-time studies
- Course
- YP00DU31
Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 16 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 25.09.2024 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 30.10.2024 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3005 |
244
Byod-/teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Objective
You demonstrate your familiarity with didactics, particularly in education planning, and know the different ways of working in educational and training situations, and you are able to evaluate training in the field of youth work.
Content
What is didactics?
How are training events planned?
How are training events implemented and evaluated?
Course material
Jyrhämä, R.; Hellstöm, M.; Uusikylä,K.; Kansanen, P.2016 Opettajan didaktiikka. PS kustannus.
Saloviita, T. 2007. Yhteistoiminnallinen oppiminen ja osallistava kasvatus. Juva: PS-kustannus.
Vuorinen, J.2005. Tuhat tapaa opettaa – menetelmäopas opettajille, kouluttajille ja ryhmän ohjaajille. Novus oy.
Uusikylä, K. & Atjonen, P.2007. Didaktiikan perusteet. Helsinki: Wsoy.
Sekä learn -alustan materiaali.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetuspäivät koostuvat luennoista ja yhteisistä harjoitteista. Opintojaksolla perehdytään didaktiikan perusteisiin, erityisesti koulutussuunnitteluun, eri työtapojen käyttöön koulutustilanteissa sekä koulutuksen arviointiin nuorisokasvatuksen ja nuorisotyön kentällä. Opintojaksolla käytetään monipuolisia työskentelytapoja.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson itsenäisesti tekemällä oppimistehtävän, joka kiinnittyy seuraaviin opintojakson keskeisiin teemoihin
1. Perehtyminen valitsemaasi teemaan erilaisten tutkimusten tai tutkimusartikkeleiden viitekehyksessä.
2. Koulutustapahtuman suunnittelu valitusta teemasta
3. Kouluttajan toimiminen aidossa työelämäkontekstissa, jolloin suunnittelet, toteutat ja arvioit pitämääsi koulutusta.
Itsenäinen suoritusvaihtoehto on saatavissa 16.9.2024 alkaen. Lähetä sähköpostipyyntö tehtävästä opintojakson vastuuopettajalle.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksoon liittyen opiskelija tuottaa toteuttamiskelpoisen koulutustapahtuman suunnitelman, joka toteutetaan opiskelijan valinnan mukaisesti aidossa työelämäkontekstissa.
Student workload
Lähiopetus verkossa (8h)
Lähiopetus Kouvolassa (8h)
Itsenäinen työskentely (oppimistehtävät)
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioitavat tehtävät ja harjoitukset.
Arvioinnin perusteet:
Osaat käyttää asiantuntevasti didaktiikan käsitteitä.
Osaat valita tarkoituksenmukaiset työskentelytavat valitsemallesi kohderyhmälle koulutustilanteessa ja perustella valintasi.