Skip to main content

Working as an educator (5 cr)

Code: YP00DU31-3005

General information


Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.09.2024 - 15.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
Hanne Salovaara-Pitkänen
Teacher in charge
Hanne Salovaara-Pitkänen
Groups
YPKV23KVM
Civic activities and youth work, part-time studies
Course
YP00DU31

Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 16 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 25.09.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3005
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 30.10.2024 time 09:00 - 17:00
(8 h 0 min)
Kouluttajana toimiminen YP00DU31-3005
244 Byod-/teorialuokka (32+1), päärakennus
Changes to reservations may be possible.

Objective

You demonstrate your familiarity with didactics, particularly in education planning, and know the different ways of working in educational and training situations, and you are able to evaluate training in the field of youth work.

Content

What is didactics?
How are training events planned?
How are training events implemented and evaluated?

Course material

Jyrhämä, R.; Hellstöm, M.; Uusikylä,K.; Kansanen, P.2016 Opettajan didaktiikka. PS kustannus.
Saloviita, T. 2007. Yhteistoiminnallinen oppiminen ja osallistava kasvatus. Juva: PS-kustannus.
Vuorinen, J.2005. Tuhat tapaa opettaa – menetelmäopas opettajille, kouluttajille ja ryhmän ohjaajille. Novus oy.
Uusikylä, K. & Atjonen, P.2007. Didaktiikan perusteet. Helsinki: Wsoy.
Sekä learn -alustan materiaali.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetuspäivät koostuvat luennoista ja yhteisistä harjoitteista. Opintojaksolla perehdytään didaktiikan perusteisiin, erityisesti koulutussuunnitteluun, eri työtapojen käyttöön koulutustilanteissa sekä koulutuksen arviointiin nuorisokasvatuksen ja nuorisotyön kentällä. Opintojaksolla käytetään monipuolisia työskentelytapoja.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson itsenäisesti tekemällä oppimistehtävän, joka kiinnittyy seuraaviin opintojakson keskeisiin teemoihin
1. Perehtyminen valitsemaasi teemaan erilaisten tutkimusten tai tutkimusartikkeleiden viitekehyksessä.
2. Koulutustapahtuman suunnittelu valitusta teemasta
3. Kouluttajan toimiminen aidossa työelämäkontekstissa, jolloin suunnittelet, toteutat ja arvioit pitämääsi koulutusta.
Itsenäinen suoritusvaihtoehto on saatavissa 16.9.2024 alkaen. Lähetä sähköpostipyyntö tehtävästä opintojakson vastuuopettajalle.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksoon liittyen opiskelija tuottaa toteuttamiskelpoisen koulutustapahtuman suunnitelman, joka toteutetaan opiskelijan valinnan mukaisesti aidossa työelämäkontekstissa.

Student workload

Lähiopetus verkossa (8h)
Lähiopetus Kouvolassa (8h)
Itsenäinen työskentely (oppimistehtävät)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioitavat tehtävät ja harjoitukset.
Arvioinnin perusteet:
Osaat käyttää asiantuntevasti didaktiikan käsitteitä.
Osaat valita tarkoituksenmukaiset työskentelytavat valitsemallesi kohderyhmälle koulutustilanteessa ja perustella valintasi.

Go back to top of page