Skip to main content

Starting points for youth education (5 cr)

Code: YP00DU10-3016

General information


Enrollment
08.01.2024 - 14.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.03.2024 - 31.08.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
Katri Schadewitz
Teacher in charge
Katri Schadewitz
Course
YP00DU10

Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 5 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 07.05.2024 time 10:45 - 12:15
(1 h 30 min)
Nuorisokasvatuksen lähtökohtia YP00DU10-3016
357 Teorialuokka (80+1), Kaarisali päärakennus
Tue 07.05.2024 time 13:00 - 17:00
(4 h 0 min)
Nuorisokasvatuksen lähtökohtia YP00DU10-3016
357 Teorialuokka (80+1), Kaarisali päärakennus
Changes to reservations may be possible.

Objective

You understand the historical development process of youth education as well as the theoretical basis, goals, contents and values governing them.

You learn to examine youth education as part of a wider societal and cultural framework.

You are able to identify topical challenges in youth education.

Content

Which characteristics play a central role in the history of youth education?

What theoretical premises, values, goals and methods underlie youth education?

What is the societal and cultural significance of youth education?

Course material

Hoikkala T. & Sell A. toim. (2014).Nuorisotyötä on tehtävä : menetelmien perustat, rajat ja mahdollisuudet. Nuorisotutkimusverkosto /Nuorisotutkimusseura, julkaisuja 76.
Kiilakoski T. & Kinnunen V. & Djupsund R. (2015). Miksi nuorisotyötä tehdään? Tietokirja nuorisotyön opetussuunnitelmasta. Humanistinen ammattikorkeakoulu julkaisuja 5, Nuorisotutkimusverkosto /Nuorisotutkimusseura, julkaisuja 169
Nieminen, Juha (1998). Nuorisossa tulevaisuus - suomalaisen nuorisotyön historia. Lasten Keskus Oy.
Nivala E. & Saastamoinen M. toim. (2010) Nuorisokasvatuksen teoria. Perusteita ja puheenvuoroja. Nuorisotutkimusseura ry.
Muu opettajan määrittelemä materiaali.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso suoritetaan osallistumalla aktiivisesti lähiopetukseen ja erilaisten oppimistehtävien tekemisellä. Opintojakso sisältää lähiopetusta 12 tuntia, (2 verkko- ja lähiopetuskertaa). Mikäli et pysty sitoutumaan lähiopetukseen, valitse vaihtoehtoinen suoritustapa (opintoja nopeuttava oppimisväylä). Opintojakson Learn-alusta aukeaa 8.4.

Opintoja nopeuttava väylä:
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti toisen opiskelijaryhmän mukana päiväopetuksessa tai itsenäisenä suoritusvaihtoehtona. Itsenäinen suoritusvaihtoehto on mahdollista suorittaa 4.3. alkaen.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Tätä opintojaksoa ei voi integroida työhön. Vaihtoehtoinen suoritustapa on tehdä kurssi itsenäisesti.

RDI and work-related cooperation

Ei työelämäyhteistyötä.

Timing of exams and assignments

Verkko-/lähitoteutuksen päivät ovat:
* 9.4. (Teams-opetus 6 h)
* 7.5. (lähiopetus Kouvolassa 6 h)

Student workload

Lähiopetusta 12 tuntia ja opiskelijan itsenäistä työskentelyä 123 tuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää:
1. työviikkopohjaisessa toteutuksessa
- aktiivista osallistumista lähiopetukseen
- oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista
2. opintoja nopeuttavalla oppimisväylällä
- oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista

Go back to top of page