Skip to main content

Business concepts and service systems in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU56-3010

General information


Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2024 - 27.10.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
Sini Laukkanen
Teacher in charge
Sini Laukkanen
Groups
MRKT23SV
Tourism and service business, online studies
Course
MR00DU56

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 5 h 30 min.

Time Topic Location
Mon 09.09.2024 time 16:30 - 17:30
(1 h 0 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3010
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Tue 17.09.2024 time 16:30 - 18:00
(1 h 30 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3010
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 25.09.2024 time 16:30 - 18:00
(1 h 30 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3010
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 09.10.2024 time 16:30 - 18:00
(1 h 30 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3010
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You know different hospitality business concepts and service systems.
You are able to define the requirements for successful business.
You familiarize yourself with the principles of planning different hospitality business concepts and service systems.
You are able to find sources of information when planning and developing hospitality business.

Content

What do hospitality business concepts and service systems mean?
What are the requirements for successful hospitality business?
How to plan hospitality business concepts and service systems?

Course material

Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent. (e-kirja)

Koponen, J. 2019. Alustatalous ja uudet liiketoimintamallit: Kuinka muodonmuutos tehdään. Helsinki: Alma Talent. e-kirja

Peltola, H., Neilimo, K., Mitronen, L. & Kuusela, H. 2022. Kaupan huiput: Kun hyvä ei riitä. Helsinki: Alma Talent. e-kirja. LUE: Osa 3, kolme ehtoa huipulle pääsemiseksi

Holopainen, T. 2022. Yrityksen perustamisopas: Käytännön perustamistoimet. Uudistettu versio. [32. uudistettu painos]. [Espoo]: Asiatieto Oy. e-kirja


Muut opiskelumateriaalit ovat nähtävillä Learnissa.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä: Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä ja teemaluentoja.


Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa

RDI and work-related cooperation

Työelämäyhteistyö tarkentuu

Student workload

5 op = 135h

Evaluation scale

1-5

Go back to top of page