Business concepts and service systems in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU56-3010
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.09.2024 - 27.10.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Sini Laukkanen
- Teacher in charge
- Sini Laukkanen
- Groups
-
MRKT23SVTourism and service business, online studies
- Course
- MR00DU56
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 5 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 09.09.2024 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 17.09.2024 time 16:30 - 18:00 (1 h 30 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 25.09.2024 time 16:30 - 18:00 (1 h 30 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 09.10.2024 time 16:30 - 18:00 (1 h 30 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You know different hospitality business concepts and service systems.
You are able to define the requirements for successful business.
You familiarize yourself with the principles of planning different hospitality business concepts and service systems.
You are able to find sources of information when planning and developing hospitality business.
Content
What do hospitality business concepts and service systems mean?
What are the requirements for successful hospitality business?
How to plan hospitality business concepts and service systems?
Course material
Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent. (e-kirja)
Koponen, J. 2019. Alustatalous ja uudet liiketoimintamallit: Kuinka muodonmuutos tehdään. Helsinki: Alma Talent. e-kirja
Peltola, H., Neilimo, K., Mitronen, L. & Kuusela, H. 2022. Kaupan huiput: Kun hyvä ei riitä. Helsinki: Alma Talent. e-kirja. LUE: Osa 3, kolme ehtoa huipulle pääsemiseksi
Holopainen, T. 2022. Yrityksen perustamisopas: Käytännön perustamistoimet. Uudistettu versio. [32. uudistettu painos]. [Espoo]: Asiatieto Oy. e-kirja
Muut opiskelumateriaalit ovat nähtävillä Learnissa.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä: Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä ja teemaluentoja.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa
RDI and work-related cooperation
Työelämäyhteistyö tarkentuu
Student workload
5 op = 135h
Evaluation scale
1-5