Digital marketing in hospitality services (5 cr)
Code: MR00DU58-3010
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.10.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Hanna Ukkola
- Teacher in charge
- Hanna Ukkola
- Groups
-
MRKT23SVTourism and service business, online studies
- Course
- MR00DU58
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 5 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 28.10.2024 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3010 |
Opintojakson yhteinen aloitus & orientaatioluento. Teams- linkki löytyy Learn- alustan etusivulta ja Learn- alusta avautuu sinulle automaattisesti.
|
Wed 06.11.2024 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 13.11.2024 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 20.11.2024 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 27.11.2024 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You become familiar with the professional terminology and methods related to digital marketing.
You understand the meaning of different platforms and channels in selling and marketing hospitality services.
You can use digital channels in your studies and future work.
Content
What is digital business as a phenomenon and the role of social networks in marketing?
What different platforms and channels are used in online marketing?
What do customer relationships (CRM) and customer experience (CX) mean online?
What is the meaning of social media and content production in digital business?
Course material
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Komulainen, M. 2023. Menesty digimarkkinoinnilla 2.0.
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi
Study forms and methods
Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä
RDI and work-related cooperation
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla tehdään neljä erilaista oppimistehtävää. Tehtävät voit suorittaa itsenäisesti. Yhden tehtävän suoritustavaksi voit valita myös pari- tai ryhmätyön. Opintojaksolla on lisäksi pakollisia keskustelutehtäviä opintojakson teemoihin liittyen. Tehtävät esitellään Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Opintojaksoon ei kuulu tenttiä.
Student workload
135 h.
Course part description
Opintojakso on jaettu neljän eri toteutuksen alle:
1. Digimarkkinoinnin alustat ja kanavat
2. Digimarkkinoinnin tavoitteet ja keinot
3. Somesisällön tuottaminen
4. Asiakkuudenhallinta & asiakaskokemus digimarkkinoinnissa
Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson teorialuennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Lisäksi opintojaksolla on asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.
Further information
Opintojakso alkaa yhteisellä orientaatioluennolla. Opintojaksolla on teemaluentoja. Luennot tallennetaan ja ne on myöhemmin katsottavissa opintojakson Learn- alustalla. Osallistuminen teemaluennoille on vapaaehtoista. Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi 3-4:
- Osaa käyttää ja soveltaa digimarkkinointiin sisältyviä ja käsitteitä
- Ymmärtää ja osaa hyödyntää digimarkkinointia matkailu- ja ravitsemisalan markkinoinnissa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digimarkkinoinnin keinoja ja malleja markkinoinnin kehittämisessä, sekä ymmärtää taustalla olevaa teoriaa.