Skip to main content

Digital marketing in hospitality services (5 cr)

Code: MR00DU58-3010

General information


Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.10.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
Hanna Ukkola
Teacher in charge
Hanna Ukkola
Groups
MRKT23SV
Tourism and service business, online studies
Course
MR00DU58

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 5 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 28.10.2024 time 16:30 - 17:30
(1 h 0 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3010
Opintojakson yhteinen aloitus & orientaatioluento. Teams- linkki löytyy Learn- alustan etusivulta ja Learn- alusta avautuu sinulle automaattisesti.
Wed 06.11.2024 time 17:00 - 18:00
(1 h 0 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3010
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 13.11.2024 time 17:00 - 18:00
(1 h 0 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3010
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 20.11.2024 time 17:00 - 18:00
(1 h 0 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3010
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 27.11.2024 time 17:00 - 18:00
(1 h 0 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3010
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You become familiar with the professional terminology and methods related to digital marketing.
You understand the meaning of different platforms and channels in selling and marketing hospitality services.
You can use digital channels in your studies and future work.

Content

What is digital business as a phenomenon and the role of social networks in marketing?
What different platforms and channels are used in online marketing?
What do customer relationships (CRM) and customer experience (CX) mean online?
What is the meaning of social media and content production in digital business?

Course material

Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta.

Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Komulainen, M. 2023. Menesty digimarkkinoinnilla 2.0.
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi

Study forms and methods

Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä

RDI and work-related cooperation

Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla tehdään neljä erilaista oppimistehtävää. Tehtävät voit suorittaa itsenäisesti. Yhden tehtävän suoritustavaksi voit valita myös pari- tai ryhmätyön. Opintojaksolla on lisäksi pakollisia keskustelutehtäviä opintojakson teemoihin liittyen. Tehtävät esitellään Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Opintojaksoon ei kuulu tenttiä.

Student workload

135 h.

Course part description

Opintojakso on jaettu neljän eri toteutuksen alle:
1. Digimarkkinoinnin alustat ja kanavat
2. Digimarkkinoinnin tavoitteet ja keinot
3. Somesisällön tuottaminen
4. Asiakkuudenhallinta & asiakaskokemus digimarkkinoinnissa

Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson teorialuennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Lisäksi opintojaksolla on asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.

Further information

Opintojakso alkaa yhteisellä orientaatioluennolla. Opintojaksolla on teemaluentoja. Luennot tallennetaan ja ne on myöhemmin katsottavissa opintojakson Learn- alustalla. Osallistuminen teemaluennoille on vapaaehtoista. Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi 3-4:
- Osaa käyttää ja soveltaa digimarkkinointiin sisältyviä ja käsitteitä
- Ymmärtää ja osaa hyödyntää digimarkkinointia matkailu- ja ravitsemisalan markkinoinnissa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digimarkkinoinnin keinoja ja malleja markkinoinnin kehittämisessä, sekä ymmärtää taustalla olevaa teoriaa.

Go back to top of page