Responsibility in hospitality services (5 cr)
Code: MR00DU68-3004
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.09.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Marjut Kasper
- Teacher in charge
- Marjut Kasper
- Groups
-
MRMI22KVTourism and Service Business, online studies
-
MRMI22SPTourism and Service Business, full-time studies
-
MRKT22SVTourism and service business, online studies
- Course
- MR00DU68
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 5 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 03.09.2024 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Vastuullisuus matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU68-3004 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan/ myös luokassa C201
|
Tue 24.09.2024 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Vastuullisuus matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU68-3004 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 01.10.2024 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Vastuullisuus matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU68-3004 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Mon 14.10.2024 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Vastuullisuus matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU68-3004 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 06.11.2024 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Vastuullisuus matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU68-3004 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You can describe the positive and negative sociocultural, ecological and economic impacts of hospitality products and services.
You can develop the responsibility of products, services and customer behaviour.
You can communicate about the responsibility of products and services in a customer-oriented way.
Content
What are the positive and negative impacts of supplying and consuming hospitality products and services?
How do you develop products, services and customer behaviour to be more responsible?
How do you communicate about the responsibility of products and services in a customer-oriented way?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Course material
Learnissä oleva materiaali
Study forms and methods
Opintojakso sisältää aloitusinfon, teemoitettuja verkkotapaamisia, jotka tallennetaan sekä ohjaustunteja oppimistehtävän edistämiseksi. Opintojaksolla voi edetä omaan tahtiin.
Opintojakson teemoja ovat mm:
1.Vastuullisuuden käsitteet ja osa-alueet matkailu- ja ravitsemisalalla
2.Kestävän toiminnan periaatteet ja kriteerit matkailu- ja ravitsemispalveluissa
3.Mitä on vastuullisuusviestintä?
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet matkailu- ja ravitsemisalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla on työelämään kytkettyjä oppimistehtäviä. Kehittämistehtävien tekeminen ja kytkeminen omaa toimipaikkaan on mahdollista.
Timing of exams and assignments
Verkkotentti
Student workload
5 op = 135h
Course part description
Verkkotentti käsitteistä 1 op / Hyväksytty/ täydennettävä
Vastuullisuusviestintätehtävä1 op / 1-5
Yrityksen vastuullisuusanalyysi 3 op/ Arviointi 1-5
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaat käyttää asiantuntevasti matkailu- ja ravitsemisalan vastuullisuuteen liittyviä ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
Osaat arvioida käyttämiäsi matkailu- ja ravitsemisalan vastuullisuuteen liittyviä tietolähteitä kriittisesti.
Osaat työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata matkailu- ja ravitsemisalan vastuullisuuteen liittyviä ongelmia.
Osaat arvioida toimintaa matkailu- ja ravitsemisalalla asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa vastuullisuuden näkökulmasta.
Osaat valita matkailu- ja ravitsemisalan vastuullisuuden kehittämiseksi tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
Osaat soveltaa kriittisesti matkailu- ja ravitsemisalan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.