Youth worker as a pedagogical expert (5 cr)
Code: AV00EN55-3003
General information
- Timing
-
06.05.2024 - 29.10.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Open UAS and Continuing education
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 30 - 60
- Degree programmes
- Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 5 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 06.05.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Nuorisotyöntekijä pedagogisena osaajana AV00EN55-3003 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 29.10.2024 time 09:00 - 11:00 (2 h 0 min) |
Nuorisotyöntekijä pedagogisena osaajana AV00EN55-3003 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
Osaat kohdata moninaisia opiskelijoita ja toimia heidän kanssaan.
Osaat tunnistaa erilaiset oppijat ja heidän tarpeensa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta:
seksuaalikasvatus
jaksaminen
Mitä meidän luokalle kuuluu?
oppimisen teema
mielen hyvinvointi, stressin hallinta
arjenhallinta
ehkäisevä päihdetyö
yhdenvertaisuuskasvatus
tunne- ja vuorovaikutustaidot
Content
Miten huomioit kohtaamisissa ja toiminnassa moninaisten opiskelijoiden tarpeet?
Miten koulutuksia suunnitellaan ja toteutetaan nuorisotyöllisistä lähtökohdista?
Miten ihmiskäsitys ja oppimiskäsitys vaikuttavat kouluttajana toimimiseen?
Millaisia koulutuskokonaisuuksia oppilaitosnuorisotyössä tarvitaan? Miten koulutuskokonaisuus tuotetaan?
Course material
Uusikylä K., Atjonen P. 2005. Didaktiikan perusteet. 3. uud. p. WSOY.
Kupias P., Koski V. 2012. Hyvä kouluttaja. Alma talent Oy.
Valvio T., Parviainen T. 2013. Onnistu kouluttajana. Kauppakamari.
Lappalainen S., Korpinen V., Pokkinen J. (toim.) 2017. Aika digittää. Näkökulmia ja menetelmiä erityisryhmien nuorten mediavaikuttamiseen. Xamk.
Learn -alustan materiaali.
Study forms and methods
Opintojaksolla opit tunnistamaan erilaisia oppijoita ja heidän tarpeitaan. Tutustut moninaisuuden huomioimiseen kohtaamisessa ja toiminnassa.
Osaat toimia kouluttajana nuorisotyön lähtökohdista käsin.
Tiedostat ihmiskäsityksen ja oppimiskäsityksen merkityksen kouluttamisessa.
Perehdyt erilaisiin nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin teemoihin ja tuotat koulutuskokonaisuuksia valitsemastasi teemasta.
RDI and work-related cooperation
Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
Timing of exams and assignments
Teams -tapaaminen 6.5. klo 9-12 ja 29.10. klo 9-11.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135 opiskelijan työtuntia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointimenetelmänä käytetään vertaisarviointia.