Strategic change management in digital economy (5 cr)
Code: DM00EA34-3004
General information
- Enrollment
-
08.01.2024 - 28.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
25.01.2024 - 24.03.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Teachers
- Heli Kesämaa
- Anna-Liisa Immonen
- Ulla Korvenpää
- Teacher in charge
- Heli Kesämaa
- Groups
-
DMMI24KYManagement of Digital Marketing, master studies
- Course
- DM00EA34
Objective
You can identify and describe the digitalization megatrends and changes in the operating environment that are significant for the business of your own organization (workplace, own company or a related company).
You are able to describe and analyze the opportunities offered by the digital environment for the service business and new innovative business models.
You are able to identify your organization's change needs and apply development and change management practices.
Content
What actors and forces of change influence the company's operating and competitive environment?
What is the situation of the company's digitalization and its development needs?
How to anticipate future developments? What opportunities can different megatrends and digital disruption provide for business?
What are the new business models and services in the digital environment?
What changes do strategic choices require, and how are development and change managed?
Course material
- Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, keskustelutehtäviä
Study forms and methods
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).
Timing of exams and assignments
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 25.1.24 ja päättyy 24.3.24.
Student workload
5 op työmäärä = noin 135 h sisältäen itsenäisen työskentelyn ja luennot.
Further information
Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa, lehtori Anna-Liisa Immonen ja lehtori Ulla Korvenpää
Opiskelijat pääsevät Learn-ympäristöön automaattisesti, kun ovat ilmoittautuneet opintojaksolle. Opintojakson Learn-alusta avautuu 25.1.24
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen