Skip to main content

From idea to business (10 cr)

Code: LT00EB05-3011

General information


Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2024 - 15.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
10 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Marjaana Roponen
Anna-Liisa Immonen
Anna-Mari Kämppi
Teacher in charge
Anna-Liisa Immonen
Groups
LTMI23SVB
Business Management, online studies
Course
LT00EB05

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 2 h 15 min.

Time Topic Location
Wed 04.09.2024 time 15:00 - 15:45
(0 h 45 min)
Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3010, Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3011
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 18.09.2024 time 15:00 - 15:30
(0 h 30 min)
Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3010, Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3011
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 09.10.2024 time 15:00 - 15:30
(0 h 30 min)
Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3010, Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3011
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 20.11.2024 time 15:00 - 15:30
(0 h 30 min)
Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3010, Ideasta liiketoiminnaksi LT00EB05-3011
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You are able to understand the importance of entrepreneurship and venture to perceive entrepreneurship as a career opportunity.
You can observe, develop and evaluate new business opportunities in an innovative manner and consider the opportunities of digital operating environments in business.
You can apply your knowledge in an authentic business operating environment.
You can recognize and evaluate the development of your knowledge and skills as an entrepreneur.
You can start a business operation and test the functionality of a business idea in practice on the market.
You are able to work in a customer interface and in cooperation with stakeholders.
You can plan, develop and evaluate company operations.

Content

What issues are associated with early stage business ideation, establishment process and operation planning?
What are the support networks of a start-up company?
How are company finances planned and managed?
How can you assess and develop your own knowledge?
How is a business managed in practice?
How are products/services marketed and sold?

Course material

Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 16. uud. p. Helsinki: Edita.
Hesso, J. 2015. Hyvä liiketoimintasuunnitelma. 2., uud. painos. Helsinki: Kauppakamari.
Sekki, A. & Niemi, M. 2016. Menesty yrittäjänä: 68 käytännön ohjetta. Helsinki: Talentum Pro.
Kallio, A & Vuola, L. 2018: Joukkorahoitus, Alma Talent
Villanen, J. 2016. Tuotteista tähtituotteita: Tarinoita, tehtävää, teoriaa. 1. painos. Helsinki: Kauppakamari.

Study forms and methods

Verkko-opintojakso, johon kuuluu itsenäisesti verkossa tapahtuvaa työskentelyä että ryhmätyö.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa

RDI and work-related cooperation

Asiantuntijavierailut ja työelämäprojekti

Student workload

270 h, joka muodostuu sekä itsenäisestä verkko-opiskelusta että ryhmätyöskentelystä.

Course part description

Minä yrittäjänä
Toimintaympäristön analyysi
Tuotteistaminen ja kaupallistaminen
Yrityksen rahoitus
Liiketoimintasuunnitelma

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Palautettavia tehtäviä ja tentti

Qualifications

Basic studies included in the core competence studies are required.

Go back to top of page