Skip to main content

Human growth, development and learning (5 cr)

Code: FT00DU78-3009

General information


Enrollment
08.01.2024 - 14.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.01.2024 - 21.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Miia Kierikki
Elina Päykkönen
Groups
FTSA24KP
Physiotherapy, full-time studies
Course
FT00DU78

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 7 h 45 min.

Time Topic Location
Tue 23.04.2024 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen FT00DU78-3009
SA001 Liikuntasali
Tue 30.04.2024 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen FT00DU78-3009
SA423 Teorialuokka
SA420 Teorialuokka
Tue 07.05.2024 time 10:00 - 11:30
(1 h 30 min)
Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen FT00DU78-3009
SA330 Hoidon opetus
SA329 Hoidon opetus
Tue 21.05.2024 time 10:00 - 11:30
(1 h 30 min)
Gerontologian tentti: Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen FT00DU78-3009
SA418 Byod-/teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

You identify areas of human growth and development, development tasks, and the requirements for development and motor learning at different stages of life.
You can define the basic concepts of motor learning.
You can describe stages in human beings' motor learning skills at different stages of life.
You can encounter other human beings and create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guiding and counselling individuals and groups.
You know the basics of collaborative learning and can define your own role and responsibilities in collaborative learning situations.

Content

How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements of motor learning in different ages?
How do motor functioning and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings’ motor functioning?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?
What is Problem-Based Learning (PBL)?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?

Course material

Sähköinen opiskelumateriaali Learn - alustalla. Opettajan osoittama lähdekirjallisuus oppimistehtäviin ja oppimisen tueksi esitellään opintojakson orientaatiotunneilla sekä opintojaksoalustalla Learnissä.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti / pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Keskustele OVA - opettajasi kanssa opintojakson suorittamisesta verkkototeutuksena.
Verkkototeutus: Perehdyt itsenäisesti Learn - alustalla olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin verkkototeutuksen mukaiset.

Mikäli sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai vastaavilla opinnoilla joko kokonaan tai osittain (AHOT - periaatteiden mukaisesti osaamisen näyttö, jos osaaminen ei ole hankittu korkeakouluopinnoissa). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat opettajan ohjeiden mukaisesti opintojakson osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset opintojakson oppimistavoitteet sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

RDI and work-related cooperation

Opintojakso ei sisällä työelämäharjoittelua.

Timing of exams and assignments

Opintojakson toteutusaikataulu, oppimistehtävät ja niiden määräajat & tentin ajankohta ohjeistetaan opintojakson orientaatiotunneilla sekä opintojaksoalustalla Learnissä. Opintojakso sisältää gerontologian kirjatentin (1 op).

Student workload

Laskennallinen opiskelijan työmäärä vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä opintopistettä kohden. Opintojakson laskennallinen työmäärä on 135 h (5 x 27h = 135h).

Course part description

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
1. Oppimisen käsitteet ja ohjaus fysioterapiassa 2 op, opettaja Elina Päykkönen
2. Ihmisen kasvu ja kehitys 3 op, opettaja Miia Kierikki

Opettajat esittelevät osioiden orientaatiotunneilla opintojakson tavoitteet, sisällön, toteutusaikataulun sekä kyseiseen osioon sisältyvät oppimistehtävät, tentin ja arvioinnin perusteet.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty (täydennettävä).
Hyväksytty (H) suorittaminen edellyttää kaikkien opintojaksoon sisältyvien oppimistehtävien ja tentin suorittamista hyväksytysti opintojakson toteutusaikana (15.1. - 21.5.2024)

Opiskelijalla on oikeus uusia hylätty opintojakso enintään 2 kertaa:
1. uusinta järjestetään 3.6.2024 (hylättyjen tehtävien palautuspvm. / klo 13 - 15 hylättyjen tenttien uusinta kampuksella)
2. uusinta järjestetään 30.8.2024 (hylättyjen tehtävien palautuspvm. / klo 13 - 15 hylättyjen tenttien uusinta kampuksella)

Go back to top of page