Occupational safety, wellbeing and ergonomics (5 cr)
Code: FJ00DW19-3007
General information
- Enrollment
-
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Pia Kraft-Oksala
- Piia Soikkeli
- Miia Kierikki
- Groups
-
FTSA22SMPhysiotherapy, part-time studies
- Course
- FJ00DW19
Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 7 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 28.05.2024 time 08:15 - 15:45 (7 h 30 min) |
Työsuojelu, työhyvinvointi ja ergonomia FJ00DW19-3007 |
Objective
You know the organizations, goals and means of occupational safety and occupational health care.
You can identify and assess stress factors at work and in working environments.
You can account for individual resources and effects of life phases on wellbeing at work.
You can choose, justify and use evidence-based physiotherapy means to support and promote occupational wellbeing.
Content
What do occupational safety and health involve and how are they promoted?
What is occupational safety and how do you assess the factors related to it?
What is the role of physiotherapy in occupational health care?
How do you measure physical, mental and social load factors of work by exploiting health care technology?
How do you assess workers’ resources and apply physiotherapy methods to empower workers?
What are the basics of ergonomic surveys?
How do you assess workload and how do you affect related factors?
Course material
Opiskelumateriaali ilmoitetaan tehtävien ym. yhteydessä Learn-alustalla.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan. Osa opetuksen toteutuksesta on verkossa
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä tai organisaatiossa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi kehittämistehtävän kautta, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna verkossa ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksoon sisältyy loppuseminaaritehtävä, joka tehdään työelämäharjoittelun yhteydessä (TEH II).
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla on pienryhmissä tehtäviä verkkotehtäviä, itsenäisesti suoritettavia verkkotenttejä sekä opintojakson päätösseminaari. Kaikkien tehtävien palautusten tarkemmat päivämäärät ilmoitetaan opintojakson orientaatiotunnilla.
Student workload
5 op, josta 2 op suoritetaan verkkotehtävinä, missä opiskelijan työmäärä on 54 tuntia. 3 op lähiopetusta tai projektityöskentelyä, missä opiskelijan työmäärä on 81 tuntia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Pienryhmätehtäviä, yksilötehtäviä, tuntitehtäviä, kokoava seminaari. Osa arvioidaan numeerisesti 1 - 5 ja osa hyväksytty-täydennettävä.
Loppuseminaarityö arvioidaan 1 - 5.
Koko opintojakso arviointi numeerisesti 1-5.
Qualifications
Attending the course requires that the learning outcomes of the courses of Evaluating human functioning and Physiotherapy interventions I-III have been achieved.