Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AA93-3085

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.08.2024 - 08.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.09.2024 - 17.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Katariina Palmu
Vastuuopettaja
Mari Maunula
Ryhmät
LTKV24SP
Liiketalous, päivätoteutus
Opintojakso
LT00AA93

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 35 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 03.09.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
KASARMI AU (ent. AMICA) Kasarmiravintolan auditorio, Kvl (200)
Ti 10.09.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
337C Teorialuokka (60+1), päärakennus
Ma 16.09.2024 klo 13:00 - 16:30
(3 t 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
357 Teorialuokka (80+1), Kaarisali päärakennus
Ma 23.09.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
357 Teorialuokka (80+1), Kaarisali päärakennus
Ti 01.10.2024 klo 09:00 - 11:30
(2 t 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
KASARMI AU (ent. AMICA) Kasarmiravintolan auditorio, Kvl (200)
Ma 07.10.2024 klo 13:00 - 16:30
(3 t 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
337C Teorialuokka (60+1), päärakennus
Ti 29.10.2024 klo 12:45 - 16:15
(3 t 30 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
KASARMI AU (ent. AMICA) Kasarmiravintolan auditorio, Kvl (200)
Ma 11.11.2024 klo 14:00 - 17:00
(3 t 0 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
K219 Hoitoluokka+teoria (54), kirjastorakennus
Ma 18.11.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
337C Teorialuokka (60+1), päärakennus
Ma 25.11.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3085
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin osa-alueet ja sen tavoitteet ja tehtävät. Osaat analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja määritellä segmentointiperusteet kohderyhmien valinnassa. Osaat arvioida digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksia organisaation asiakaslähtöiseen markkinointiin. Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö

Mikä on asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa? Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat markkinoinnin suunnittelussa? Miten asiakkaan ostokäyttäytyminen ja segmentointi huomioidaan tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Opiskelumateriaali

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2016. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing Oy (Learn-alusta ohjaa kirjan käyttöön, ei kokonaan)

Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.

Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään toimeksiantona työelämäyhteistyö.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena yhden kerran. Uusimisjakson aikataulu ilmoitetaan Learn-alustalla.

Opiskelijan työmäärä

n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso sisältää erilaisia oppimistehtäviä. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät automaattisesti Learn-alustalle opintojakson alkaessa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.

Siirry alkuun