Siirry suoraan sisältöön

Pelien ekosysteemi (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00DN32-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

13.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

1.5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Peliteknologian koulutus

Opettaja

  • Pekka Vilpponen
  • Jani Ruotsalainen

Vastuuopettaja

Pekka Vilpponen

Ryhmät

  • PTKT24KP
    Peliteknologiat, päivätoteutus
  • 17.01.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009
  • 24.01.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009
  • 31.01.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009
  • 07.02.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009
  • 14.02.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009
  • 21.02.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009
  • 07.03.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009
  • 14.03.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009
  • 21.03.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009
  • 28.03.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009
  • 04.04.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009
  • 11.04.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009
  • 25.04.2025 10:00 - 16:00, Pelien ekosysteemi PO00DN32-3009

Tavoitteet

Opiskelija tietää peliteollisuuden erilaiset rahoitusmallit sekä ymmärtää peliyrityksen talouden perusteet.
Opiskelija osaa valita oikeat julkaisualustat tuotteelleen sekä ymmärtää erilaisten kulttuurien vaikutuksen pelien ansaintalogiikkaan.

Sisältö

Pelin hinta, markkinointi, julkaiseminen, kaupallistaminen, kustannuslaskenta

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen opiskelumenetelmät:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava opiskelumenetelmät:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Kansainvälinen yhteistyö

Mahdollinen kansainvälinen yhteistyö ilmoitetaan toteutuksen alussa kurssin Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautettavat harjoitustehtävät, tentit ja lähiopetukseen osallistuminen.