Skip to main content

Usability and user experience design (5 cr)

Code: PT00EP02-3003

General information


Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Game Technology
Teachers
Jani Ruotsalainen
Teacher in charge
Niina Mässeli
Groups
PTKT24KP
Game technologies, full-time studies
Course
PT00EP02

Realization has 15 reservations. Total duration of reservations is 52 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 02.09.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 09.09.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 16.09.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 23.09.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 30.09.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 07.10.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 14.10.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 28.10.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 04.11.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 11.11.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 18.11.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 25.11.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 02.12.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Tue 09.12.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
A3006_uusikampus Yleisopetustila, karttapöydät (60)
Tue 16.12.2025 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00EP02-3003
B2009_uusikampus Teoria/Tutoriaalitila (36)
Changes to reservations may be possible.

Objective

You understand the importance of usability design.
You understand the importance of user experience design.
You can take advantage of mockups and prototypes in design testing.

Content

How is usability designed?
How is the user experience designed?
How is usability and user experience testing implemented?

Course material

Study materials will be announced on the course's Learn platform and, as appropriate, on the course's Teams team.

Study forms and methods

You participate in teaching and supervision as scheduled. Your studies will be paced according to schedules of the group meetings and the independent learning tasks.

RDI and work-related cooperation

Strong cooperation with RDI projects related to game programming. Opportunity to utilize the assignments in the course to develop a work assignment or your own product.

Timing of exams and assignments

The course ends at the time indicated in the implementation schedule, by which time the student has returned the required assignments, completed any exams and met all other requirements for the approved completion of the course.

International cooperation

Possible international cooperation will be announced at the beginning of the implementation on the course's Learn platform and, if necessary, in the Teams team of the course.

Student workload

The workload of the student is 135h, of which approx. 55h are lectures and group work under the guidance of a teacher, in accordance with the rules of procedure. Approx. 80 h are homework and assignments that can be worked on independently.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Students are able to:
- use professional vocabulary systematically.
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.
- use the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Assessment methods and criteria

Assignments, exams and participation in contact teaching.

Go back to top of page