Pelien analytiikka ja monetisointi (5op)
Toteutuksen tunnus: PT00EP05-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.12.2026 - 10.01.2027
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 11.01.2027 - 30.04.2027
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Peliteknologian koulutus
- Opettajat
- Jani Ahde
- Vastuuopettaja
- Jani Ahde
- Ryhmät
-
PTKT24KPPeliteknologiat, päivätoteutus
- Opintojakso
- PT00EP05
Toteutukselle Pelien analytiikka ja monetisointi PT00EP05-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Opiskelija osaa kerätä ja tulkita dataa peleistä.
Opiskelija ymmärtää datan merkityksen pelikehityksessä laadunvarmistuksen ja monetisaation osalta.
Opiskelija osaa tulkita analytiikkaa ja kehittää peliä sen mukaisesti.
Sisältö
Miten data kerätään?
Miten sitä analysoidaan?
Miten monetisointia voi testata ja toteuttaa?
Mikä on kiellettyä tai laitonta: moraali, etiikka, alan maine.
Arviointi
Opiskelija osaa:
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
- käyttää oman alan keskeisiä malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.