Skip to main content

Basics and methods of research-oriented development (5 cr)

Code: SJ00DU98-3013

General information


Enrollment
08.01.2024 - 28.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.03.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Leadership in Health Care and Social Services
Teachers
Tarja Turtiainen
Kati Vapalahti
Groups
SJMI24KY
Development and Leadership in Health Care and Social Services, master studies
Course
SJ00DU98

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 10 h 15 min.

Time Topic Location
Thu 18.04.2024 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 22.05.2024 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 22.05.2024 time 12:30 - 14:15
(1 h 45 min)
Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Thu 23.05.2024 time 08:15 - 11:45
(3 h 30 min)
Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3013
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You become familiar with and can describe concepts related to research-oriented development, processes and approaches.
You can search, analyse and apply relevant research data.
You know different research and development methods and can apply them in research-oriented development in your field.
You know and can apply principles of research ethics and reliability.

Content

What is the process of research-oriented development and what are the approaches behind it?
How do you search information systematically and evaluate the reliability and usefulness of research and development data?
How do you prepare a literature review?
What relevant research-oriented approaches can you apply in social and health care?
What qualitative, quantitative and agile development methods can you use in data collection and analysis in research-oriented development? 
What are the ethical principles and how to take them into account in research-oriented development?
How do you ensure reliability in research-oriented development?

Course material

Opintojakson alussa esiteltävä materiaali verkko-oppimisympäristössä.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu, menetelmäkokeilut ja itsenäinen oppimistehtävä.

RDI and work-related cooperation

Omassa työyhteisössä tai muussa sote-alan yhteisössä toteutettava menetelmäkokeilu ja omaan, työelämälähtöiseen opinnäytetyöhön liitettävä lopputehtävä. Hankeyhteistyö.

Timing of exams and assignments

Ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu, menetelmäkokeilut ja itsenäinen oppimistehtävä. Ajastetut tehtävät

International cooperation

-

Student workload

5 op=135 työtuntia

Course part description

Ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu, menetelmäkokeilut ja itsenäinen oppimistehtävä. Ajastetut tehtävät.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioidaan lopputehtävä (2 op) arvosananlla 1-5 / täydennettävä; muut tehtävät hyv. / täyd. Learn-alustalla olevien kriteerien mukaisesti.

Go back to top of page