Skip to main content

Invidual and community work in school welfare (5 cr)

Code: KH00ES42-3001

General information


Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
Hannele Pulkamo
Niina Pietikäinen
Hanna-Leena Lipsanen
Groups
KHSA23SP
Social Services, school wellbeing, full-time studies
Course
KH00ES42

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 31 h 15 min.

Time Topic Location
Tue 17.09.2024 time 08:30 - 14:30
(6 h 0 min)
Aloitus: Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001
SA150 Savonniemisali
Thu 19.09.2024 time 09:45 - 12:45
(3 h 0 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001
SA418 Byod-/teorialuokka
Tue 01.10.2024 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001
SA150 Savonniemisali
Fri 04.10.2024 time 09:45 - 13:00
(3 h 15 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001
SA431 Byod-/teorialuokka
Tue 15.10.2024 time 12:30 - 15:45
(3 h 15 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001 HL mukana
SA140 Auditorio
Tue 29.10.2024 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001
SA150 Savonniemisali
Thu 31.10.2024 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001
SA150 Savonniemisali
Fri 01.11.2024 time 09:45 - 13:00
(3 h 15 min)
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001
SA431 Byod-/teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

• you know the foundations and objectives of individual and community school welfare
• you familiarize yourself with the methodes of school welfare work and are able to apply them in environments of educational institutions
• you understand the meaning of childrens and young peoples participation in school welfare work
• you familiarize yourself with documentation, data protection and privacy issues in school welfare work
• you understand the importance of multidisciplinary approach in school welfare work

Content

• why individual and community welfare work is practiced in educational institutions?
• what are the objectives on individual and community welfare work?
• what methodes are used in one-to one school welfare work?
• what methodes are used in community welfare work?
• how can you apply these methodes in practice?
• how can school welfare work enhance participation among children and young people?
• how you do the documentation and take care of data protection and privacy in school welfare work?
• why school welfare work in multidisciplinary?

Course material

Learn-alustan materiaali.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen väylä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi jakaantuu työjärjestyksen mukaiseen lähiopetukseen ja itsenäiseen tiedonhankintaan.

Student workload

5 op tarkoittaa n.135 h opiskelijan työmäärää.

Evaluation scale

1-5

Go back to top of page