Invidual and community work in school welfare (5 cr)
Code: KH00ES42-3001
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
26.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, school wellbeing
- Teachers
- Hannele Pulkamo
- Niina Pietikäinen
- Hanna-Leena Lipsanen
- Groups
-
KHSA23SPSocial Services, school wellbeing, full-time studies
- Course
- KH00ES42
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 31 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 17.09.2024 time 08:30 - 14:30 (6 h 0 min) |
Aloitus: Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001 |
SA150
Savonniemisali
|
Thu 19.09.2024 time 09:45 - 12:45 (3 h 0 min) |
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001 |
SA418
Byod-/teorialuokka
|
Tue 01.10.2024 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001 |
SA150
Savonniemisali
|
Fri 04.10.2024 time 09:45 - 13:00 (3 h 15 min) |
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001 |
SA431
Byod-/teorialuokka
|
Tue 15.10.2024 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001 HL mukana |
SA140
Auditorio
|
Tue 29.10.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001 |
SA150
Savonniemisali
|
Thu 31.10.2024 time 10:00 - 16:00 (6 h 0 min) |
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001 |
SA150
Savonniemisali
|
Fri 01.11.2024 time 09:45 - 13:00 (3 h 15 min) |
Yksilöllinen ja yhteisöllinen opiskeluhuolto KH00ES42-3001 |
SA431
Byod-/teorialuokka
|
Objective
• you know the foundations and objectives of individual and community school welfare
• you familiarize yourself with the methodes of school welfare work and are able to apply them in environments of educational institutions
• you understand the meaning of childrens and young peoples participation in school welfare work
• you familiarize yourself with documentation, data protection and privacy issues in school welfare work
• you understand the importance of multidisciplinary approach in school welfare work
Content
• why individual and community welfare work is practiced in educational institutions?
• what are the objectives on individual and community welfare work?
• what methodes are used in one-to one school welfare work?
• what methodes are used in community welfare work?
• how can you apply these methodes in practice?
• how can school welfare work enhance participation among children and young people?
• how you do the documentation and take care of data protection and privacy in school welfare work?
• why school welfare work in multidisciplinary?
Course material
Learn-alustan materiaali.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen väylä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi jakaantuu työjärjestyksen mukaiseen lähiopetukseen ja itsenäiseen tiedonhankintaan.
Student workload
5 op tarkoittaa n.135 h opiskelijan työmäärää.
Evaluation scale
1-5