Special education (5 cr)
Code: KH00EE42-3004
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
26.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, school wellbeing
- Teachers
- Olli Rissanen
- Groups
-
KHSA23SPSocial Services, school wellbeing, full-time studies
- Course
- KH00EE42
Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 29 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 03.09.2024 time 13:00 - 14:30 (1 h 30 min) |
Orientaatio: Erityiskasvatus KH00EE42-3004 |
SA431
Byod-/teorialuokka
|
Wed 11.09.2024 time 12:15 - 15:15 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3004 |
SA412
Teorialuokka
|
Wed 18.09.2024 time 12:15 - 15:15 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3004 |
SA412
Teorialuokka
|
Tue 24.09.2024 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3004 |
SA150
Savonniemisali
|
Thu 26.09.2024 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3004 |
SA412
Teorialuokka
|
Thu 03.10.2024 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3004 |
SA140
Auditorio
|
Tue 08.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3004 |
SA412
Teorialuokka
|
Wed 16.10.2024 time 12:15 - 15:30 (3 h 15 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3004 |
SA412
Teorialuokka
|
Thu 17.10.2024 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3004 |
SA412
Teorialuokka
|
Wed 30.10.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Verkkotentti 30.11..2024: Erityiskasvatus KH00EE42-3004 |
Verkkotentti
|
Objective
You recognise the individual and special needs of children and adolescents.
You are able to support the individual growth and learning abilities of children and adolescents.
You know the service system of special education ranging from early childhood education to secondary school education.
You are able to define the basic concepts and describe professional practices related to special education.
You are able to utilizise family-centred orientation when supporting children.
You know the essential methods of special education.
Content
What kinds of special needs may children and adolescents have?
How can we support the growth and learning abilities of children and adolescents?
What are the characteristics of the special education service system and what legislation and norms direct special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What working methods are primarily used in special education?
Course material
Learn-alustan materiaali.
Study forms and methods
Opintojaksolla perehdyt lapsen ja nuoren kasvun yksilöllisiin ja erityisiin tarpeisiin koulussa.
Tutustut erityiskasvatuksen palvelujärjestelmään ja ymmärrät kolmiportaisen tuen mallin koulussa.
Perehdyt erityiskasvatuksen peruskäsitteisiin, periaatteisiin ja ammatillisiin käytänteisiin.
Huomioit perhelähtöisyyden erityiskasvatuksen käytännöissä sekä tunnet keskeisiä erityiskasvatuksen työmenetelmiä.
RDI and work-related cooperation
Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
International cooperation
Ei kansainvälistä yhteistyötä
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135t opiskelijan työtuntia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson tehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen.