Skip to main content

Special education (5 cr)

Code: KH00EE42-3004

General information


Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
Olli Rissanen
Groups
KHSA23SP
Social Services, school wellbeing, full-time studies
Course
KH00EE42

Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 29 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 03.09.2024 time 13:00 - 14:30
(1 h 30 min)
Orientaatio: Erityiskasvatus KH00EE42-3004
SA431 Byod-/teorialuokka
Wed 11.09.2024 time 12:15 - 15:15
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3004
SA412 Teorialuokka
Wed 18.09.2024 time 12:15 - 15:15
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3004
SA412 Teorialuokka
Tue 24.09.2024 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3004
SA150 Savonniemisali
Thu 26.09.2024 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3004
SA412 Teorialuokka
Thu 03.10.2024 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3004
SA140 Auditorio
Tue 08.10.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3004
SA412 Teorialuokka
Wed 16.10.2024 time 12:15 - 15:30
(3 h 15 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3004
SA412 Teorialuokka
Thu 17.10.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3004
SA412 Teorialuokka
Wed 30.10.2024 time 12:30 - 16:00
(3 h 30 min)
Verkkotentti 30.11..2024: Erityiskasvatus KH00EE42-3004
Verkkotentti
Changes to reservations may be possible.

Objective

You recognise the individual and special needs of children and adolescents.
You are able to support the individual growth and learning abilities of children and adolescents.
You know the service system of special education ranging from early childhood education to secondary school education.
You are able to define the basic concepts and describe professional practices related to special education.
You are able to utilizise family-centred orientation when supporting children.
You know the essential methods of special education.

Content

What kinds of special needs may children and adolescents have?
How can we support the growth and learning abilities of children and adolescents?
What are the characteristics of the special education service system and what legislation and norms direct special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What working methods are primarily used in special education?

Course material

Learn-alustan materiaali.

Study forms and methods

Opintojaksolla perehdyt lapsen ja nuoren kasvun yksilöllisiin ja erityisiin tarpeisiin koulussa.
Tutustut erityiskasvatuksen palvelujärjestelmään ja ymmärrät kolmiportaisen tuen mallin koulussa.
Perehdyt erityiskasvatuksen peruskäsitteisiin, periaatteisiin ja ammatillisiin käytänteisiin.
Huomioit perhelähtöisyyden erityiskasvatuksen käytännöissä sekä tunnet keskeisiä erityiskasvatuksen työmenetelmiä.

RDI and work-related cooperation

Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

International cooperation

Ei kansainvälistä yhteistyötä

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135t opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson tehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen.

Go back to top of page