Siirry suoraan sisältöön

3D-hahmosuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU18-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 24

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Panu Vuoristo

Vastuuopettaja

Panu Vuoristo

Ryhmät

  • GDKV22SP
    Game design, full-time studies
  • 11.01.2024 12:00 - 14:15, 3D character design GD00CU18-3012
  • 24.01.2024 08:15 - 11:00, 3D character design GD00CU18-3012
  • 01.02.2024 10:00 - 14:15, 3D character design GD00CU18-3012
  • 08.02.2024 10:00 - 14:15, 3D character design GD00CU18-3012
  • 23.02.2024 08:30 - 11:30, 3D character design GD00CU18-3012
  • 06.03.2024 08:30 - 11:00, 3D character design GD00CU18-3012
  • 21.03.2024 10:00 - 14:15, 3D character design GD00CU18-3012
  • 04.04.2024 10:00 - 14:15, 3D character design GD00CU18-3012
  • 18.04.2024 10:00 - 12:30, 3D character design GD00CU18-3012
  • 25.04.2024 12:00 - 14:15, 3D character design GD00CU18-3012

Tavoitteet

Pystyt mallintamaan kolmiuloitteisia hahmoja käyttämällä kurssilla opittuja tekniikoita.
Tunnet hahmojen mallinnuksen rajoitukset käyttötarkoituksen perusteella.
Tutustut tekniikoihin, joita peliteollisuudessa käytetään hahmojen suunnittelussa.

Sisältö

Kuinka mallinnat 3D-hahmoja 3D-ohjelmistossa?
Mitkä ovat hahmon mallintamisen eri tekniikat? Milloin käytetään laatikkomallinnustekniikkaa ja reunasilmukkatekniikoita?
Kuinka luoda varusteita hahmoillesi, kuten vaatteita, koruja, työkaluja?
Mikä on sopiva tapa luoda vaatteita reaaliaikaiseen 3D: hen? Minkälaisia teksturointi tekniikoita käytetään vaatteita tai ihoa toteutettaessa.
Kuinka mallintaa hiuksia käyttäen erilaisia tekniikoita.
Mikä on Render Baking?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat tekevät hahmoa omaan peliprojektiin

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Required studies of Character and environment design, Basics of 3D modelling, and Basics of 2D animation or equivalent skills in human muscle anatomy, animation and character design.