Pelien liiketoiminta ja digitaalinen talous (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU20-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
15 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Mikko Lehto
- Suvi Pylvänen
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV22KMGame design, part-time studies
- 18.01.2024 10:00 - 12:30, Game business and digital economy GD00CU20-3010
- 09.02.2024 13:00 - 16:00, Game business and digital economy GD00CU20-3010
- 23.02.2024 10:00 - 16:45, Game business and digital economy GD00CU20-3010
- 11.04.2024 12:30 - 16:00, Game business and digital economy GD00CU20-3010
Tavoitteet
Olet tietoinen peliteollisuuden erilaisista liiketoiminta- ja tulomalleista, kuten freemium ja premium.
Tunnet perusperiaatteet, kuinka valittu liiketoimintamalli vaikuttaa pelin suunnittelupäätöksiin.
Ymmärrät digitaalitalouden perusperiaatteet.
Olet tietoinen peleistäsi markkinoinnin ja mainostamisen eri kanavista.
Ymmärrät yrittäjyyden perusteet ja kuinka arvioida tulologiikkaa.
Sisältö
Kuinka pelin liiketoimintamalli vaikuttaa pelisuunnitteluun?
Mitä eroja ovat kaupallistamismalleissa, kuten premium-, freemium- ja paymium-mallit?
Kuinka tytäryhtiömarkkinointia, mikrotarjouksia, tilauksia ja markkinointia käytetään peleissä tulolähteenä?
Kuinka kirjoittaa liiketoimintasuunnitelma pelillesi?
Mitä pitää ottaa huomioon käynnistettäessä ja miten arvioida sen kannattavuus?
Opiskelumateriaali
Videot ja linkit Learnissä.
Webinaarit.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kurssi sisältää joitain luentoja pelialalta.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toteutetut yksilö- ja ryhmätyöt.
Esitietovaatimukset
Basic knowledge of game production required.