Siirry suoraan sisältöön

Valmentajuus ja valmennuksen ohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00EH63-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

08.01.2024 - 31.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö

Toimipiste

Savonlinnan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 40

Koulutus

  • Liikunnanohjaajakoulutus

Opettaja

  • Jouni Korhonen
  • Sami Huoman

Vastuuopettaja

Vesa Väänänen

Ryhmät

  • LISA21SP
    Liikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus

Tavoitteet

- Tiedät, mistä kokonaisuuksista valmentajuus rakentuu.
- Osaat analysoida omaa valmennusosaamistasi ja valmennusfilosofiaasi.
- Ymmärrät lajianalyysin merkityksen valmennuksen ohjelmoinnissa.
- Osaat ohjelmoida valmennuksen kokonaisvaltaisesti ja urheilijakeskeisesti.

Sisältö

- Millainen on valmennusosaamisen malli?
- Mitkä ovat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi valmentajana ja mihin tekijöihin ja asioihin valmennuksesi perustuu?
- Mitä lajianalyysi tarkoittaa ja millainen on oman lajisi lajianalyysi?
- Miten valmennus ohjelmoidaan urheilijakeskeisesti?

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tentit ja muut määräajat

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.