Developing physical performance (5 cr)
Code: LI00EH64-3002
General information
- Enrollment
-
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 31.03.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
- Teachers
- Jouni Korhonen
- Sami Huoman
- Teacher in charge
- Vesa Väänänen
- Groups
-
LISA21SPPhysical Education, full-time studies
- Course
- LI00EH64
Objective
You know the elements of physical performance and can describe how they work under physical strain.
You can explain what physiological changes are required for the performance of these different elements to increase.
You can pay attention to recovery and include it in training programmes.
Content
What are the different elements of physical performance?
What are physiological mechanisms in these different elements through which each element develops?
How to make plans for training programs that base on sport specific analyses and include training to develop the different elements of physical performance?
What methods can be used to make recovery more effective?
Course material
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Study forms and methods
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
RDI and work-related cooperation
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Timing of exams and assignments
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Student workload
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.