Siirry suoraan sisältöön

Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00EE66-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.01.2024 - 17.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liikunnanohjaajakoulutus
Opettajat
Mira Tuononen
Vastuuopettaja
Vesa Väänänen
Ryhmät
LISA23KP
Liikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Opintojakso
LI00EE66

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 13 t 15 min.

Aika Aihe Tila
Ti 23.04.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3006
SA150 Savonniemisali
Ti 30.04.2024 klo 08:15 - 11:45
(3 t 30 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3006
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ti 07.05.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
Tentti klo 10.00 _ LI00EE66-3006
SA418 Byod-/teorialuokka
Ti 14.05.2024 klo 08:15 - 11:30
(3 t 15 min)
uusintatentti klo 10.00 sekä IOP_itsearviointi ja opintojakson palaute verkossa
SA418 Byod-/teorialuokka
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Tunnistat lapsen ja nuoren kasvun ja kehityksen osa-alueet.
Tunnistat lapsen ja nuoren liikunnallisen kehityksen ja motorisen oppimisen edellytykset.
Osaat määritellä motorisen oppimisen ja motorisen kontrollin peruskäsitteet.
Osaat kuvailla lapsen ja nuoren motorisen oppimisen vaiheet.
Osaat havainnoida ja arvioida lasten ja nuorten motorisia taitoja sekä fyysisiä kuntotekijöitä.
Osaat suunnitella ja ohjata motorisia taitoja kehittäviä harjoitteita.

Sisältö

Miten lapsi ja nuori kasvaa ja kehittyy?
Miten lasten ja nuorten liikunnalliset taidot kehittyvät?
Mitä tarkoittaa motorinen oppiminen?
Mitkä ovat motorisen oppimisen edellytykset lapsuudessa ja nuoruudessa?
Mitä tarkoitetaan motorisella kontrollilla?
Miten havainnoit ja arvioit lasten ja nuorten motorisia taitoja sekä fyysisiä kuntotekijöitä?
Miten suunnittelet ja ohjaat motorisia taitoharjoitteita?

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun