Siirry suoraan sisältöön

Henkilökohtaisten palvelujen räätälöinti matkailu- ja ravitsemisalalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00DU73-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

13.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Englanti
  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Natalia Kushcheva

Vastuuopettaja

Natalia Kushcheva

Ryhmät

  • MRMI23KV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • MRMI22SP
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
  • MRKT22SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • 14.01.2025 17:30 - 18:30, Customized services in hospitality business MR00DU73-3006
  • 10.02.2025 16:30 - 17:30, Customized services in hospitality business MR00DU73-3006
  • 03.03.2025 16:30 - 17:30, Customized services in hospitality business MR00DU73-3006
  • 07.04.2025 16:30 - 17:30, Customized services in hospitality business MR00DU73-3006

Tavoitteet

Laajennat asiakaskokemuksen ymmärrystä palvelujen tuottamisessa
Osaat tuottaa henkilökohtaisia palveluja asiakasymmärryksen näkökulmasta
Osaat mitata ja arvioida asiakaskokemuksen onnistumista

Sisältö

Miten palveluja voidaan henkilökohtaistaa?
Miten asiakaskokemusta voidaan kehittää palvelujen tuotannossa?
Miten asiakaskokemusta voidaan mitata?
Opintojakoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti. 3 op.

Opiskelumateriaali

Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- ympäristöstä.

Suositeltavat oppikirjat:
- Chakraborty, U., 2023 Rise of Generative AI and ChatGPT : Understand How Generative Al and ChatGPT Are Transforming and Reshaping the Business World (eBook)
- Grönroos, C., 2007 Service management and marketing : customer management in service competition
- Wirtz, J., 2018 Essentials of services marketing

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opetus tapahtuu verkko-opetuksena Learn- ympäristössä.
Opintojakso aloitetaan kaikille yhteisellä orientaatioluennolla, joka tallennetaan.
Opintojakson aikana järjestetään teemaluentoja, joille osallistuminen on vapaaehtoista. Teemaluentoja ei tallenneta.
Opintojakso rakentuu erilaisista tehtävistä, jotka voit suorittaa itsenäisesti tai vaihtoehtoisesti parin kanssa. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakso avautuu viimeistään opintojakson alkamispäivänä ja siitä ilmoitetaan opiskelijoille erillisellä infokirjeellä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla tehdään kolme erilaista oppimistehtävää.
Tehtävät voit suorittaa itsenäisesti. Yhden tehtävän suoritustavaksi voit valita myös pari- tai ryhmätyön. Tehtävät esitellään Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Opintojakson kaikki tehtävät tulee suorittaa opintojakson aikana.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on jaettu neljän eri toteutuksen alle:
- Asiakasmatka ja asiakaskokemus
- Palveluiden massaräätälöinti, räätälöinti, personointi
- Räätälöidyt palvelut
- Mittaa ja arvioi räätälöityjä palveluita

Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson yhteisillä teemaluennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Opintojaksolla on lisäksi asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.

Arviointiasteikko

1-5