Skip to main content

Business concepts and service systems in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU56-3012

General information


Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 26.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
MRNY MR Opettaja 1
Teacher in charge
Hanna Pajari-Seppänen
Groups
MRKT24SV
Tourism and service business, online studies
Course
MR00DU56

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 3 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 01.09.2025 time 18:15 - 19:15
(1 h 0 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3012
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Mon 15.09.2025 time 14:00 - 15:00
(1 h 0 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3012
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Mon 29.09.2025 time 18:00 - 19:00
(1 h 0 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan liiketoimintakonseptit ja palvelujärjestelmät MR00DU56-3012
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You know different hospitality business concepts and service systems.
You are able to define the requirements for successful business.
You familiarize yourself with the principles of planning different hospitality business concepts and service systems.
You are able to find sources of information when planning and developing hospitality business.

Content

What do hospitality business concepts and service systems mean?
What are the requirements for successful hospitality business?
How to plan hospitality business concepts and service systems?

Course material

Aineistotentti
Asiatieto Oy, k. & Holopainen, T. 2024. Yrityksen perustamisopas: Käytännön käsikirja aloittavalle yritykselle. Vuoden 2024 uudistettu versio. [34. uudistettu painos]. [Helsinki]: Asiatieto.

Lisälukemista:

Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent. (e-kirja)

Koponen, J. 2019. Alustatalous ja uudet liiketoimintamallit: Kuinka muodonmuutos tehdään. Helsinki: Alma Talent. e-kirja

Peltola, H., Neilimo, K., Mitronen, L. & Kuusela, H. 2022. Kaupan huiput: Kun hyvä ei riitä. Helsinki: Alma Talent. e-kirja. LUE: Osa 3, kolme ehtoa huipulle pääsemiseksi

Asiatieto Oy, k. & Holopainen, T. 2024. Yrityksen perustamisopas: Käytännön käsikirja aloittavalle yritykselle. Vuoden 2024 uudistettu versio. [34. uudistettu painos]. [Helsinki]: Asiatieto.

Study forms and methods

Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena.

Opintojaksoon liittyy vapaaehtoinen aloitustapaaminen verkossa, joka tallennetaan. Lisäksi tarjolla on kaksi vapaaehtoista ohjaustapaamista.

Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.

Opiskelua rytmittävät itsenäisesti tehtävät oppimistehtävät ja verkkotentti.
Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.

RDI and work-related cooperation

TKI ja työelämäyhteistyö tarkentuu.

Timing of exams and assignments

Kaikki tehtävät ja tentti on suoritettava opintojakson aikana. Opintojakson päättymisen jälkeen suorituksia ei enää oteta vastaan. Kaikki opintojaksototeutukseen liittyvät tehtävät ja tentti tulee suorittaa toteutuksen aikana.

Student workload

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kahden tehtävän ja aineistotentin tekemistä.

Go back to top of page