Media education and digital wellbeing (5 cr)
Code: YP00DU20-3011
General information
- Enrollment
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 14.03.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
- Teachers
- Mirka Lähdeniemi
- Teacher in charge
- Mirka Lähdeniemi
- Groups
-
YPKV23KVMCivic activities and youth work, part-time studies
- Course
- YP00DU20
Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 7 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 20.01.2025 time 08:00 - 11:30 (3 h 30 min) |
Mediakasvatus ja digitaalinen hyvinvointi YP00DU20-3011 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Mon 17.02.2025 time 08:00 - 11:30 (3 h 30 min) |
Mediakasvatus ja digitaalinen hyvinvointi YP00DU20-3011 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You can choose and use the suitable methods of media education for young people.
You can promote the digital wellbeing of young people in digital environments.
You can assess the motives of media texts and support young people’s possibilities to influence the media.
Content
What methods can be used to promote media education and digital wellbeing?
How can multiliteracies be improved among young people?
How can participation and influencing be done with media education?
Course material
Opiskelumateriaali learnissa. Kirjallisuus:
Medianuoruus – opas aikuisille. 2019. Takala & Takala. Mediakasvatusseura.
Monimuotoinen mediakasvatus. 2016. Toim. Pekkala, Salomaa, Spišák, Ruokamo. Kansallinen audiovisuaalinen instituutti.
Elokuvakasvatuksen tehtävässä hyödynnetään seuraavia teoksia: Elokuvakasvatuksen opas. Toim. Marjo Kovanen & työryhmä. Koulukino 2013. Sekä Bergala, Alain 2013. Kokemuksia elokuvakasvatuksesta. Nuorisotutkimusverkosto.
Study forms and methods
Vaihtoehto 1. KONTAKTIOPETUS VERKOSSA
Kontaktiopetuspäivät koostuvat luennoista ja yhteistoiminnallisesta oppimisesta. Itsenäinen osuus oppimistehtävinä.
20.1. 4h, Teams-kontaktiopetus verkossa
17.2. 4h, Teams-kontaktiopetus verkossa
Läsnäolo molemmilla kerroilla välttämätön tässä vaihtoehdossa. Kontaktiopetusten välissä suoritetaan mediakasvatukseen liittyvä harjoitus, jota reflektoidaan toisella tapaamiskerralla. Oppimistehtävät tulee olla palautettu 14.3. mennessä
Vaihtoehto 2. ITSENÄINEN VERKKOTOTEUTUS
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti verkkoympäristössä, josta löytyvät vaadittavat tehtävät ja materiaalia. Tehtävät voi tehdä omaan tahtiin aikavälillä 13.1.-14.3.
RDI and work-related cooperation
Mediakasvatustuksen ohjausharjoitus on suositeltavaa tehdä työelämässä.
Student workload
.
Opiskelijan työmäärä on 5 op eli 135h.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso koostuu teoriatehtävistä, menetelmäharjoituksista sekä mediakasvatuksen ohjausprojektista. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.