Global education and promotion of multiculturalism (5 cr)
Code: YP00DU16-3014
General information
- Enrollment
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
18.08.2025 - 23.11.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Objective
You understand the importance of education in the promotion of sustainable development, diversity, human rights, and coexistence
You are familiar with equality and human rights issues globally and locally.
You know how to act as a promoter of a pluralistic civil society.
You know how to make use of different global education methods.
You are aware of the various sources of funding for international relationships and mobility programs in the field of youth work.
Content
What are the backgrounds and objectives of multicultural work?
What is global education and how is it implemented?
How can a multicultural and pluralistic society be promoted?
What are the challenges in immigrant integration and social integration?
What funding sources and mobility programs can be used to promote international relationships and operations?
Course material
Opintojaksolla hyödynnetään mm. THL:n maahanmuutto ja kulttuurisen monimuotoisuuden koulutusmateriaalia
Paloma- koulutus, osa 1. THL
Globaalikasvatusmateriaali
Agenda- 2030- kestävän kehityksen tavoitteet
Yhdenvertaisuuslaki
Erasmus+- ohjelma ja kansainvälinen nuorisotyö
Kestävän kehityksen materiaali esim. Rank- a brand - suomalaisen vaaebrändien ilmasto-, ympäristö-, ja ihmisoikeustyö ja sen läpinäkyvyys
Muu opiskelumateriaali löytyy Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Study forms and methods
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina.
Voit suorittaa opintojakson työpaikallasi yhteistyöverkostoja hyödyntäen joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä ennen opintojakson alkua vastuuopettajaan ja sovi työsi opinnollistamisesta opintojakson osaamistavoitteita tukevaksi. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Opintojakso sisältää 3 yksilötehtävää ja mahdollisuuden tehdä yksi tehtävä parityönä. Tehtävät palautetaan opintojakson päätteeksi. Yksi tehtävistä on vertaisarvioitava ja sen palautsaika on hieman aikaisempi.
Opettajan ohjausta on saatavilla sähköpostitse tarvittaessa.
Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen palaute. Lisäksi opintojaksolla toteutetaan vertaispalautteenantoa.
Opintojakso koostuu neljästä eri osa-alueesta, jotka arvioidaan erikseen: Omat juureni 1op, Oppimispäiväkirja 1 op, Nuorisovaihto-ohjelma 2 op ja Mielipidekirjoitus 1 op.Tarkempi kuvaus kohdassa toteutuksen osat.
RDI and work-related cooperation
Opintojakson tehtävissä on hyötyä työelämäkontakteista tai kokemuksista opintojakson aihealueista.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla suoritetaan kunkin osion päätteeksi oppimistehtävä.
Opintojakso ei sisällä tenttiä.
Opintojakson tehtävät voi suorittaa omassa aikataulussa tehtävien palautusaikataulujen puitteissa.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t.
Course part description
Toteutuksen osat:
Osa 1: Omat juureni (1 op). Tässä osiossa selvität oman sukusi taustoja ja oman nimesi taustoja. Millaisia monikulttuurisia vivahteita meidän taustoista löytyy- vai löytyykö?
Osa 2: THL:n Paloma-koulutuksen kautta tutustumme pakolaistaustaisten henkilöiden tilanteisiin. Koulutus on suunnattu ammattilaisille ja oppilaitoksille.Koulutus antaa perustiedot pakolaistaustaisten henkilöiden kohtaamiseen ja heidän hyvinvoinnin tukemiseen. Tehtävän laajuus 1 op.
Osa 3: Erasmus+ ohjelmaan tutustuminen ja nuorisovaihto- ohjelman suunnittelu. Tämän tehtävän voi halutessaan tehdä parityönä. Tehtävän laajuus 2 op.
Osa 4:Mielipidekirjoitus opintojakson aiheista. Tässä tehtävssä tutustut Agenda 2030 tavoitteisiin ja teet valitsemastasi aiheesta mielipidekirjoituksen. Tehtävä arvioidaan vertaisarviolla. Vertaisarvioille on varattu opintojakson lopulla n. kahden viikon arviointijakso.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
The student’s performance is assessed with reference to the learning objectives and assessment criteria of the course. The completion of the course requires X and Y to be completed with a passing grade.
State the scale above: 1–5 or pass/fail.