Community educator as a societal influencer (5 cr)
Code: YP00DU24-3011
General information
- Enrollment
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.03.2025 - 30.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 07.04.2025 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3011 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 08.04.2025 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3011 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Mon 12.05.2025 time 09:00 - 17:00 (8 h 0 min) |
Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3011 |
337C
Teorialuokka (60+1), päärakennus
|
Objective
You recognise the potentials for social influence.
You identify the national and local structures, actors, objectives and programmes of youth policy.
You are able to act as a social influencer.
You can promote young people's opportunities to contribute and influence society.
Content
What are the starting points and objectives of youth policy?
What are the national and local structures, actors, objectives and programmes of youth policy?
What is the content of the programmes for the wellbeing of young people?
What is the role of youth policy in youth education?
How can community educators contribute to the wellbeing of young people?
How do you take advantage of young people's influence channels in strengthening their participation?
Course material
Valtakunnallinen lapsi- ja nuorisopolitiikan ohjelma 2024-2027. OKM.
Pekkarinen E, & Myllyniemi S. (toim.) 2018. Vaikutusvaltaa Euroopan laidalla. Nuorisobarometri 2018.
Paakkunainen K. & Mykkänen, J. (toim.) 2021. Nuorisopolitiikka ja poliittinen nuoriso: objekteista subjekteiksi
Ajankohtaiset julkaisut ja nettilähteet teemoihin liittyen. Opintojakson opetusmateriaali Learn-alustalla.
Study forms and methods
Vaihtoehto 1. KONTAKTIOPETUS VERKOSSA JA LÄHINÄ
Kontaktiopetuspäivät koostuvat luennoista, yhteistoiminnallisesta oppimisesta sekä vierailijoista. Itsenäinen osuus oppimistehtävinä.
Opintojakso sisältää ennakkotehtävän, jonka opiskelija saa 1.3. se pitää olla tehtynä ensimmäiseen kontaktioetuspäivään (7.4.) mennessä.
7.4. 4h, teams-kontaktiopetus verkossa
8.4. 4h, teams-kontaktiopetus verkossa
12.5. 8h, Kouvolan kampuksella lähiopetuksessa
Läsnäolo kaikilla kerroilla välttämätön tässä vaihtoehdossa.
Oppimistehtävät tulee olla palautettu 30.5. mennessä
Vaihtoehto 2. ITSENÄINEN VERKKOTOTEUTUS
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti verkkoympäristössä, josta löytyvät vaadittavat tehtävät ja materiaalia. Tehtävät voi tehdä omaan tahtiin aikavälillä 1.3.-30.5.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia.
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan 1.3.-30.5. aikana. Kontaktiopetus sisältää ennakkotehtävän, jonka tulee olla tehtynä 7.4. tapaamiseen ja välitehtävän, joka tulee olla tehtynä 12.5. tapaamiseen mennessä. Loput opintojakson itsenäiset tehtävät tulee palauttaa 30.5. mennessä.
Itsenäisellä verkkototeutuksella voit tehdä tehtävät omaan tahtiin 30.5. mennessä.
Student workload
• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Kontaktiopetus verkossa ja lähinä sisältää 8 h verkossa tapahtuvaa kontaktiopetusta ja yksi lähipäivä Kouvolassa 8h. Yhteensä 16 h. Itsenäistä opiskellua 119h.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen kontaktiopetuksessa edellyttää 100% paikallaoloa lähikontaktissa ja tehtävien hyväksyttyä suorittamista määräajassa. Itsenäinen suoritus verkkoympäristössä edellyttää tehtävien hyväksyttä suorittamista määräajassa
Opintojakson arviointiasteikko: 1–5.