Elderly care (5 cr)
Code: SO00DT49-3015
General information
- Enrollment
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 31.03.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Marianne Huoponen
- Teacher in charge
- Leila Pekonen
- Groups
-
SOMI23SPSocial Services, full-time studies
- Course
- SO00DT49
Realization has 20 reservations. Total duration of reservations is 47 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 13.01.2025 time 12:30 - 13:30 (1 h 0 min) |
Opintojakson info: Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Mon 13.01.2025 time 13:45 - 16:00 (2 h 15 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Thu 16.01.2025 time 09:45 - 12:00 (2 h 15 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Mon 20.01.2025 time 12:15 - 14:30 (2 h 15 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
E207 Teorialuokka |
Wed 22.01.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 Vierailukäynti Kiiskinmäen päiväkeskuksessa |
D131
Teorialuokka
|
Thu 23.01.2025 time 11:45 - 14:00 (2 h 15 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Tue 28.01.2025 time 09:45 - 12:00 (2 h 15 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Thu 30.01.2025 time 09:00 - 11:15 (2 h 15 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Mon 03.02.2025 time 12:15 - 14:30 (2 h 15 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Tue 04.02.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
D131
Teorialuokka
|
Wed 05.02.2025 time 09:00 - 11:15 (2 h 15 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Tue 11.02.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Wed 12.02.2025 time 09:45 - 12:00 (2 h 15 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Mon 17.02.2025 time 12:15 - 14:30 (2 h 15 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Wed 19.02.2025 time 14:00 - 16:00 (2 h 0 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
D131
Teorialuokka
|
Tue 04.03.2025 time 09:00 - 11:15 (2 h 15 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 Itsenäistä opiskelua, pienryhmätehtävä! |
E203
Teorialuokka
|
Thu 06.03.2025 time 12:00 - 16:00 (4 h 0 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
D335
Kirurgian luokka / teorialuokka
D315 Teorialuokka |
Mon 10.03.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Tue 11.03.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Fri 21.03.2025 time 11:30 - 15:00 (3 h 30 min) |
Tentti: Seniori- ja vanhustyö SO00DT49-3015 |
E203
Teorialuokka
|
Objective
After the course you have skills:
to apply the multidisciplinary knowledge base to senior and elderly care.
to work in the framework of gerontological and social gerontological approach.
to use the social and socio-cultural perspective in multi-professional senior and elderly care.
to account for the development of elderly policy and legislative basis related to aging and the service system and you know different working methods in elderly care.
to use the empowering work approach among senior citizens and their relatives.
Content
How is aging specified as a psychical, mental and social phenomenon?
What is the social gerontological framework?
What are the legislation, welfare benefits and service system related to aging?
What are the challenges of senior citizens' functional capacity and the opportunities of social support to meet the needs?
What are the professional practices of socio-cultural work among elderly people?
What is the expertise of Bachelors of Social Services in the multi-professional elderly care?
Course material
Learn-alustan materiaali.
Keskeiset lait ja laatusuositus.
RAI-arviointiin liittyvät THL:n materiaalit.
Tarkemmat tiedot opintojakson alkaessa opintojakson infossa ja Learn-alustalta.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Päiväryhmän toteutus sisältää luentoja, oppimistehtäviä ja tenttejä. Työelämävierailuja, työelämävierailijoita sekä seniori-/vanhusasiakkaan kohtaamiseen ja ohjaamiseen liittyvän harjoitteen.
Opintoja nopeuttava väylä:
Jos opintojakson ryhmässä on tilaa, on toteutukselle mahdollista osallistua muistakin ryhmistä. Huomioi, että päiväryhmän toteutuksella ei ole kokonaan itsenäistä suoritusvaihtoehtoa.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli työskentelet opintojakson aikana sosionomin työtä vastaavassa / työhön soveltuvassa työtehtävässä ikääntyneiden kanssa, voit sopia opettajan kanssa työhön integroidusta vaihtoehdosta ennen opintojakson alkua.
RDI and work-related cooperation
Tyelämävierailuja ja työelämävierailijoita.
Työelämässä pienryhmissä toteutettava ohjaustehtävä.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla tehdään RAI verkkokoulu ja sen sisältämät tentit (THL).
Oppimistehtäviä, joiden määräajat informoidaan heti opintojakson alkaessa infossa.
International cooperation
Ei ole.
Student workload
Opiskelijan työmäärä 135h.
Tuntimäärän jakautuminen kerrotaan opintojakson Learn-alustalla.
Course part description
Informoidaan opintojakson Learn- alustalla.
Further information
Huomioi, että tämä on päiväryhmän opintojakson toteutus.
Opintojakso sisältää kontaktitunteja kampuksella.
Itsenäistä suoritusvaihtoehtoa tällä toteutuksella ei ole.
Hankitun osaamisen tunnistamiseen (HOT/näyttötehtävä, aiemmat korkeakouluopinnot tai tuore työkokemus ikäihmisten kanssa työskentelystä) liittyvissä kysymyksissä ole opettajaan yhteydessä jo viikon 2 / 2025 aikana sähköpostitse.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
0-5
Tarkemmat arviointikohteet ja -perusteet informoidaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Qualifications
Human development and learning, Ethical social work