Information systems and documentation in health care (5 cr)
Code: FJ00DW18-3010
General information
- Enrollment
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Pia Kraft-Oksala
- Tommi Pälli
- Groups
-
FTSA24SMPhysiotherapy, part-time studies
- Course
- FJ00DW18
Realization has 15 reservations. Total duration of reservations is 24 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 14.01.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010 |
SA317
Tietokoneluokka
|
Tue 21.01.2025 time 08:15 - 11:30 (3 h 15 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010 |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Tue 28.01.2025 time 08:15 - 09:45 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010 |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Tue 04.02.2025 time 08:15 - 09:45 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010, ETÄTEHTÄVÄT, oppiportti |
|
Tue 11.02.2025 time 08:15 - 09:45 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010 |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Tue 18.02.2025 time 08:15 - 09:45 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010 |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Tue 04.03.2025 time 08:15 - 09:45 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010 |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Tue 18.03.2025 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010, vieraileva luennoitsija |
SA124
Teorialuokka
|
Tue 25.03.2025 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010, TENTTI |
SA418
Byod-/teorialuokka
|
Tue 01.04.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010 |
SA124
Teorialuokka
|
Tue 08.04.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010 |
SA125
Teorialuokka
|
Tue 15.04.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010 |
SA412
Teorialuokka
|
Tue 22.04.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 29.04.2025 time 13:00 - 14:30 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010 |
SA124
Teorialuokka
|
Tue 13.05.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Terveysalan tietojärjestelmät ja dokumentointi FJ00DW18-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You know the policies, challenges and possibilities of the information society and digital working environment.
You know how to use ICT applications in your studies and future work in social and health care tasks.
You can act ethically and appropriately in ICT communication.
You know the importance of information security and how to act accordingly.
You are familiar with the basic ICT services and guidance systems in health care.
You can use wellbeing technology in your own profession.
You know the importance of documentation in health care and you can use it diversely in your own field.
Content
What is digital working environment and how does it work?
What ICT applications are used in social and health care and how do you use them in studies and at work?
Which factors influence the ethics of electronic communication and the proper information transfer?
What is information security and how do you act accordingly in studies and at work?
How do you carry out the Kanta security test and how do you pay attention to its practical documentation?
How can electronic services be used in remote counseling and rehabilitation?
What are the prospects of wellbeing technology in your own field?
How do you implement documentation according to the classifications and recommendations of the social and health care field?
How do you use structured logging using ICF capability classification in physiotherapy documentation?
What are the GAS goals and how are they used in physiotherapy processes?
Course material
Opiskelumateriaali ilmoitetaan verkkotehtävien yhteydessä Learn-alustalla.
Study forms and methods
Toteutus, 5 op sisältää aikataulutettua lähiopetusta kampuksella ja lisäksi aikaan sitomatonta/aikaan sidottua itsenäistä työskentelyä verkkoympäristössä.
Tarkempi opintojakson aikataulutus on nähtävissä Learn-alustalla.
Opintojakso sisältää pienryhmätehtäväviä, Oppiportti-tietoturvatestin sekä kokoavan lopputentin.
Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä ovat opettajan antama suullinen ja kirjallinen palaute, vertaispalaute sekä automaattinen palaute hyväksytysti/hylätysti suoritetuista tenteistä.
RDI and work-related cooperation
Opintojakson tehtävät työelämälähtöisiä.
Timing of exams and assignments
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opintojaksoon kuuluvien oppimistehtävien sekä tentin hyväksyttyä suorittamista. Oppimistehtävät arvioidaan hyväksytty / täydennettävä. Tentti arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty.
Opetus sisältää itsenäistä opiskelua, oppimistehtävien tekemistä, tenttiin valmistautumista.
Course part description
3op:
Tietoturva-ja tietosuojan merkitys terveysalalla sekä niiden huomioiminen käytännön dokumentoinnissa.
Sosiaali- ja terveysalan dokumentointi fysioterapian luokitusten ja suositusten mukaisesti.
Rakenteellisen kirjaamisen perusteet ICF-toimintakykyluokitusta hyödyntäen fysioterapian dokumentoinnissa.
GAS -tavoitteiden käyttö ja niitä hyödynnetään fysioterapiaprosessissa.
2op:
Opintojakson osan tavoitteena on muodostaa opiskelijalle yleiskuva kehittyvän terveysteknologian ratkaisuiden ja niihin liittyvien palveluiden, esimerkiksi tekoälyn, virtuaalitodellisuuden ja robotiikan hyödyntämisestä potilaan hoidossa ja kuntoutuksessa sekä oman terveystiedon keräämisessä. Tavoitteena on ymmärtää, miten teknologiaa voidaan hyödyntää asiakaslähtöisesti hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Verkkotehtävien, verkkotentin sekä Oppiportti tietoturvatestin hyväksytysti suorittaminen.