Skip to main content

Basics of environmental monitoring (5 cr)

Code: YT00AF56-3015

General information


Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Forestry and Environmental Technology
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Environmental Technology
Teachers
Anne Vaarasuo
Arto Sormunen
Teacher in charge
Anne Vaarasuo
Groups
YTMI23SM
Environmental Technology, part-time studies
Course
YT00AF56

Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 24 h 45 min.

Time Topic Location
Sat 18.01.2025 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 24.01.2025 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
A238 Teorialuokka
Sat 15.02.2025 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Thu 13.03.2025 time 12:30 - 16:00
(3 h 30 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Sat 29.03.2025 time 10:00 - 11:30
(1 h 30 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Sat 29.03.2025 time 12:00 - 13:30
(1 h 30 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 11.04.2025 time 12:30 - 16:00
(3 h 30 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 09.05.2025 time 12:30 - 16:00
(3 h 30 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 23.05.2025 time 08:15 - 09:45
(1 h 30 min)
Ympäristöseurannan perusteet YT00AF56-3015
A238 Teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

You know the current state of the environment, but on the other hand, understand the challenges and expected changes. You know the most important methods used for environmental monitoring. You are able to identify changes in environmental factors and the interactions between them. You also learn to acquire the collected environmental data from different sources. You are familiar with new technologies and methods for monitoring the state of the environment.

Content

What for and what kind of information is collected about our environment?
How is the current state of our environment and what are the changes in the future?
Who produces monitoring information and how is the information used?
What kind of different sample types and sites are there?
Where can you find information about the current state of our environment?

Course material

Opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Study forms and methods

Toteutus sisältää kaksi lähiopetuskertaa Mikkelin kampuksella ja lisäksi aikaan sidottua työskentelyä verkkoympäristössä. Lähiopetusta annetaan pääosin arkipäivinä klo 8-16 välillä, mutta toteutukseen sisältyy myös opetusta viikonloppuna.

Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää luentoja ja tuntitehtäviä.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla toteutetaan työelämä yhteistyötä mahdollisuuksien mukaan.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla tehdään oppimispäiväkirja, jota työstetään koko kurssin ajan. Oppimispäiväkirja arvioidaan. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

International cooperation

-

Student workload

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 h, josta n. 30 h on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja muuta työskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 105 h itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä, joihin myös oppimispäiväkirja lukeutuu.

Course part description

-

Further information

-

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.

Go back to top of page