Siirry suoraan sisältöön

Brändin rakentaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: MU00DT40-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 20
Koulutus
Biotuotemuotoilun koulutus
Opettajat
Minna Pimiä
Vastuuopettaja
Minna Pimiä
Ryhmät
BTMKV22KP
Biotuotemuotoilun koulutus, päivätoteutus
Opintojakso
MU00DT40

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 40 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 22.01.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
Ke 29.01.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
Ke 05.02.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002
243 DataLAB/Byod-luokka (24+1), päärakennus
Ke 12.02.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
Ke 19.02.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
Ke 05.03.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
Ke 12.03.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002
243 DataLAB/Byod-luokka (24+1), päärakennus
Ke 02.04.2025 klo 10:00 - 15:00
(5 t 0 min)
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

- ymmärrät asiakasarvon syntyprosessin ja osaat ottaa sen huomioon luodessaan markkinointisuunnitelmia
- osaat käyttää eri työkaluja kehittäessään ja vahvistaessaan yrityksen brändia
- osaat luoda sopivia brändistrategioita ja toteuttaa niitä
- osaat tehdä sopivia brändiviestintäsuunnitelmia ja toteuttaa niitä tehokkaasti

Sisältö

Mistä asiakasarvo muodostuu ja miten se otetaan huomioon luotaessa markkinointisuunnitelmia?
Mitä eri työkaluja on olemassa ja miten niitä käytetään kehitettäessä ja vahvistaessa yrityksen brändiä?
Miten brändistrategioita luodaan ja toteutetaan?
Miten brändiviestintäsuunnitelmia tehdään ja kuinka niitä hyödynnetään tehokkaasti?

Opiskelumateriaali

Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Oheiskirjallisuutta:
Pekka Ruokolainen: Brändikäsikirja – Näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen, 2020
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2019
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä, 2020
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä vol. 2, 2023
Alina Wheeler, Debbie Millman: Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 2017

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.

Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla toteutetaan mahdollisesti työelämälähtöinen kehittämistyö, jossa aito toimeksianto ulkopuoliselta yhteistyöyritykseltä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 1op / 27h op, josta osa on kontaktiopetusta ja osa itsenäistä työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolla toteutetaan aiheeseen liittyviä oppimistehtäviä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Oppimistehtävän arviointi
Aktiivinen osallistuminen opetukseen

Siirry alkuun