Brändin rakentaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: MU00DT40-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 20
- Koulutus
- Biotuotemuotoilun koulutus
- Opettajat
- Minna Pimiä
- Vastuuopettaja
- Minna Pimiä
- Ryhmät
-
BTMKV22KPBiotuotemuotoilun koulutus, päivätoteutus
- Opintojakso
- MU00DT40
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 40 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 22.01.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002 |
249
Teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Ke 29.01.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Ke 05.02.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002 |
243
DataLAB/Byod-luokka (24+1), päärakennus
|
Ke 12.02.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Ke 19.02.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002 |
249
Teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Ke 05.03.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Ke 12.03.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002 |
243
DataLAB/Byod-luokka (24+1), päärakennus
|
Ke 02.04.2025 klo 10:00 - 15:00 (5 t 0 min) |
Brändin rakentaminen MU00DT40-3002 |
250
Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
|
Tavoitteet
- ymmärrät asiakasarvon syntyprosessin ja osaat ottaa sen huomioon luodessaan markkinointisuunnitelmia
- osaat käyttää eri työkaluja kehittäessään ja vahvistaessaan yrityksen brändia
- osaat luoda sopivia brändistrategioita ja toteuttaa niitä
- osaat tehdä sopivia brändiviestintäsuunnitelmia ja toteuttaa niitä tehokkaasti
Sisältö
Mistä asiakasarvo muodostuu ja miten se otetaan huomioon luotaessa markkinointisuunnitelmia?
Mitä eri työkaluja on olemassa ja miten niitä käytetään kehitettäessä ja vahvistaessa yrityksen brändiä?
Miten brändistrategioita luodaan ja toteutetaan?
Miten brändiviestintäsuunnitelmia tehdään ja kuinka niitä hyödynnetään tehokkaasti?
Opiskelumateriaali
Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Oheiskirjallisuutta:
Pekka Ruokolainen: Brändikäsikirja – Näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen, 2020
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2019
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä, 2020
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä vol. 2, 2023
Alina Wheeler, Debbie Millman: Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 2017
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla toteutetaan mahdollisesti työelämälähtöinen kehittämistyö, jossa aito toimeksianto ulkopuoliselta yhteistyöyritykseltä.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 1op / 27h op, josta osa on kontaktiopetusta ja osa itsenäistä työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla toteutetaan aiheeseen liittyviä oppimistehtäviä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Oppimistehtävän arviointi
Aktiivinen osallistuminen opetukseen