Skip to main content

Digitalisation in developing of the welfare (5 cr)

Code: YY00AF32-3013

General information


Enrollment
13.01.2025 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.02.2025 - 11.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
Hannele Pulkamo
Tarja Turtiainen
Miia Kierikki
Teacher in charge
Tarja Turtiainen
Course
YY00AF32

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 11 h 30 min.

Time Topic Location
Thu 06.03.2025 time 16:00 - 18:00
(2 h 0 min)
Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
Fri 21.03.2025 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Tue 15.04.2025 time 15:00 - 18:00
(3 h 0 min)
Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Tue 29.04.2025 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Digitaalisuus hyvinvoinnin kehittämisessä YY00AF32-3013
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You identify needs which are related to the developing of the welfare and how can the digitalisation be used to support the carrying out of them. You can bring into use new operations models which utilise the digitalisation and identify needs caused by it for developing and support

Content

To what kind of developing challenges of the welfare and on what preconditions can the digitality offer solutions?
How will the operations model which utilises the digitalisation be as part of a workday?

Course material

Ilmoitetaan kurssin alussa LEARN -alustalla.
Kaikki opintojakson ydinaineksen opiskelumateriaali löytyy sähköisenä ja Learn-oppimisympäristöstä.

Study forms and methods

Verkko-opinnot:
Opintojaksolla opiskelun voi aloittaa 3.2.2025.
Opintojakso etenee aikataulutetusti verkossa.
Opiskelija tekee oppimistehtäviä opintojakson alussa itsenäisesti ja kokoavan lopputehtävän pienryhmässä. Kokoavan lopputehtävän aihe voi liittyä opiskelijan oman työn tai organisaation hyvinvointia lisäävään palveluun tai toimintamalliin. Se voi myös liittyä johonkin hyvinvoinnin digihankkeeseen tai muuhun yhteistyöhön.

Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen osalta opiskelijan tulee olla yhteydessä opettajaan viimeistään opintojakson alkamispäivänä.

RDI and work-related cooperation

Kokoavana lopputehtävänä totetettava digitaalisen sovelluksen tai toimintamallin kehittämistyö integroituu esimerkiksi opiskelijan ansiotyöhön, Xamkin tai muun yhteistyötahon hankkeeseen tai muuhun työelämäyhteistyöhön.

Timing of exams and assignments

Opintojakso etenee vaiheittain alkaen 3.2.2025:
- Orientaatio tapahtuu opintojaksoalustalla olevan videon ja muun materiaalin avulla. Opiskelija esittäytyy lyhyen videon avulla opintojakson alussa.
- Orientoiva oppimistehtävä 16.2.2025 mennessä.
- Ajoittettu verkkokeskustelu viikoittain ajalla 17.2.2025 - 9.3.2025 välillä
- Kokoava oppimistehtävä 3.3.2025 - 11.5.2025 välillä ja 11.5.2025 mennessä
Kokoavan tehtävät ohjausajat (Mikäli koet tarvetta, voit varata yksilöllisen, pari tai pienryhmänne ohjausajan tai tulla ohjaukseen sovitusti toisen opiskelijan kanssa yhdessä. Ohjaus ei ole pakollista. Ohjaus toteutetaan Teamsissa.
06.03.2025 16.00 - 18.00
21.03.2025 08.30 - 11.45
10.04.2025 15.00 - 18.00
29.04.2025 08.30 - 11.45

- Opintojakso päättyy 11.5.2025, johon mennessä kaikki oppimistehtävät tulee olla palautettuina.

Opettajien pienryhmissä toteutuvat ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla. Ohjausajat näkyvät myös opiskelijoiden lukujärjestyksissä.

International cooperation

Opintojaksolla ei ole kansainvälisen yhteistyön tavoitteita.

Student workload

5 op = 135 h.

Course part description

Opintojakso etenee vaiheittain alkaen 3.2.2025:

I ESITTÄYTYMINEN: Orientaatio tapahtuu opintojaksoalustalla olevan videon ja muun materiaalin avulla. Opiskelija esittäytyy lyhyen videon avulla opintojakson alussa.

II ORIENTOIVA OPPIMISTEHTÄVÄ 16.2.2025 mennessä.

III VERKKOTYÖSKENTELY (ajoitettu) 17.2.2025 - 9.3.2025 välillä

IV KOKOAVA LOPPUTEHTÄVÄ 3.3.2025 - 11.5.2025 mennessä. Tehtävä tehdään 2-3 opiskelijan pienryhmissä.

Opintojakso päättyy 11.5.2025, johon mennessä kaikki oppimitsehtävät tulee olla palautettuina.

Opettajien pienryhmissä toteutuvat ohjausajat kokoavaan oppimistehtävään ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla. Ohjausajat näkyvät myös opiskelijoiden lukujärjestyksissä.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Verkkotehtävät, verkkokeskustelu, itse- ja vertaisarviointi

Go back to top of page