Skip to main content

Developing expertise in medical treatment and pharmacoloogy (5 cr)

Code: HT00DV15-3007

General information


Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.01.2025 - 25.04.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Hyvinvointi yhteiset en
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Marko Issakainen
Johanna Koskenniemi
Sirpa Gardemeister
Teacher in charge
Sirpa Gardemeister
Groups
HYS2024-2025
HY Sairaanhoitajan täydentävät opinnot
Course
HT00DV15

Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 1 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 21.01.2025 time 15:30 - 16:30
(1 h 0 min)
Info-tunti: Syventävä osaaminen lääkehoidosta ja farmakologiasta (HT00DV15-3007)
Info-tunti
Changes to reservations may be possible.

Objective

You are able to take a patient’s primary diseases and medication into account in your work.
You are able to take into account the special groups of medication (children, pregnant women, nursing mothers, the elderly and patients with renal or liver insufficiencies) in your work.
You can pay attention to the desired and non-desired effects of medication on patients.
You can influence a patient’s compliance to medical treatment.
You can apply the databases of medication and pharmacology safely to your own work.
You can justify your actions regarding medication in a professional manner.
You are able to organize a patient’s medication according to the principles of safe medication.

Content

How do a patient’s primary diseases and their treatment influnce the total medication?
How do pregnancy, breastfeeding, renal and liver insuffiencies, and ageing affect carrying out medication and how does children’s medication differ from that of adults?
How do you follow the desired and non-desired effects of medication?
Which factors affect patient compliance and how can you promote a patient’s compliance to medication?
How do you use and take advantage of reliable pharmacology and medication databases?
How do you carry out and organize a patient’s medication according to the principles of safe medication?
How do you justify your actions in medication in a professional manner?

Course material

Kunkin casetehtävän yhteydessä on annettu tarvittavat materiaalit, jotka ovat taustamateriaalia myös lopputenttiin.

Study forms and methods

Opintojakso toteutuu täysin verkkovälitteisesti. Opiskelija voi suorittaa opintojakson kunkin toteutuksen aukiolon puitteissa omaa henkilökohtaista aikatauluaan noudattaen.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolta saat syventävää tietoa lääkehoidon osaamiselle työelämässä toimimista varten.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla on sisältöalueita kokoava lopputentti, jossa on aukioloajan puitteissa kolme yrityskertaa. Opintojakson lopputentti avautuu opiskelijalle sitten, kun hän on palauttanut kaikki kolme case-tehtävää.

International cooperation

Ei sisälly tähän opintojaksoon. Joku yksittäinen lähdemateriaali voi olla englanninkielinen.

Student workload

5 op vastaa 135 tunnin työskentelyä, jonka opiskelija voi itse jakaa oman aikataulunsa mukaisesti opintojakson aukioloaikana.

Course part description

Opintojakso on jaoteltu neljään eri osioon, joista kolme on erilaisia lääkehoidollisia case-tehtäviä, ja neljäntenä on opintojakson sisältöaiheita kokoava Learn-tentti.

Further information

Opintojakson edeltävyysehtona on hyväksytysti suoritetut lääkehoidon perusteet, gerontologinen hoitotyö ja sisätautien hoitotyö.

Opintojakson alussa on opettajien vapaaehtoinen info Teamsin välityksellä, tämän toteutuksen info on 21.1.2025 klo 15.00-16.00. Opintojakso avautuu sinulle Learnissa automaattisesti 20.1.2024 klo 9.00, ja linkki infoon löytyy opintojaksoalustan etusivulta.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Arviointikriteeristönä oppimistehtävissä H3-taso, ja lopputentissä läpäisyrajana 75%.

Go back to top of page