Skip to main content

Strategic change management in digital economy (5 cr)

Code: DM00EA34-3005

General information


Enrollment
13.01.2025 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.01.2025 - 23.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Management of Digital Marketing
Teachers
Heli Kesämaa
Anna-Liisa Immonen
Ulla Korvenpää
Groups
DMMI25KVY
Management of Digital Marketing, master studies
Course
DM00EA34

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 2 h 45 min.

Time Topic Location
Thu 23.01.2025 time 10:00 - 11:15
(1 h 15 min)
Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä DM00EA34-3005
D207-D208 Byod-/teorialuokka (Cisco-labra syksy -25-)
Mon 17.02.2025 time 16:00 - 16:45
(0 h 45 min)
Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä DM00EA34-3005
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Tue 18.02.2025 time 14:00 - 14:45
(0 h 45 min)
Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä DM00EA34-3005
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You can identify and describe the digitalization megatrends and changes in the operating environment that are significant for the business of your own organization (workplace, own company or a related company).
You are able to describe and analyze the opportunities offered by the digital environment for the service business and new innovative business models.
You are able to identify your organization's change needs and apply development and change management practices.

Content

What actors and forces of change influence the company's operating and competitive environment?
What is the situation of the company's digitalization and its development needs?
How to anticipate future developments? What opportunities can different megatrends and digital disruption provide for business?
What are the new business models and services in the digital environment?
What changes do strategic choices require, and how are development and change managed?

Course material

Opintojakson pääteemat ovat 1) markkinointi muutoksessa, 2) yrityksen toimintaympäristö ja 3) raportointi ja akateeminen kirjoittaminen.
Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Suoritusten arvioinnissa käytetään kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, keskustelutehtäviä.

Study forms and methods

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti. Learn-alustalla on ohjeet, materiaalit ja aikataulut.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistehtäviä (analyysi- ja oppimistehtävät).

Timing of exams and assignments

Opintojakso alkaa 23.1.2025 ja päättyy 23.3.2025.
Opintojakso käynnistää Digimarkkinoinnin johtaminen -koulutuksen ja opettajat käyvät aloituksen ja suorittamisen ohjeet läpi myös koulutuksen aloituspäivinä Mikkelin kampuksella (23.1.2025). Suosittelemme osallistumista aloituspäiviin.

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.

Opintojakson Teams-luentojen aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.

Student workload

5 op työmäärä = noin 135 h sisältäen itsenäisen työskentelyn ja luennot.

Further information

Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa, lehtori Anna-Liisa Immonen ja lehtori Ulla Korvenpää

Opiskelijat pääsevät Learn-ympäristöön automaattisesti, kun ovat ilmoittautuneet opintojaksolle ja ilmoittatutuminen on hyväksytty. Opintojakson Learn-alusta avautuu 23.1.2025.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Go back to top of page