Vastuullisuuden markkinointiviestintä ja raportointi (5op)
Toteutuksen tunnus: KL00ES19-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 09.02.2026 - 12.04.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Kestävän liiketoiminnan kehittäjän koulutus (ylempi amk)
- Opettajat
- Heli Kesämaa
- Anna-Liisa Immonen
- Vastuuopettaja
- Heli Kesämaa
- Ryhmät
-
KLMI25SVYKestävän liiketoiminnan kehittäjän koulutus, ylempi amk
- Opintojakso
- KL00ES19
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 2 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 09.02.2026 klo 15:00 - 15:45 (0 t 45 min) |
Vastuullisuuden markkinointiviestintä ja raportointi KL00ES19-3003 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ti 03.03.2026 klo 15:00 - 15:45 (0 t 45 min) |
Vastuullisuuden markkinointiviestintä ja raportointi KL00ES19-3003 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ti 17.03.2026 klo 15:00 - 15:45 (0 t 45 min) |
Vastuullisuuden markkinointiviestintä ja raportointi KL00ES19-3003 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tavoitteet
Osaat selvittää vastuullisen markkinointiviestinnän osatekijät ja niiden merkityksen liiketoiminnalle
Osaat arvioida yrityksesi markkinointiviestinnän vastuullisuutta ja tunnistat kehittämisen kohteita
Tunnet yritysvastuun raportoinnin malleja ja osaat valita soveltuvan mallin
Sisältö
Läpinäkyvyyttä vai kiiltokuvia? Yrityksen viestintä kertoo asiakkaille ja muille sidosryhmille vastuullisen toiminnan toteuttamisesta. Totuudenmukainen, läpinäkyvä viestintä tuo kilpailuetua ja ohjaa myös asiakkaita tekemään vastuullisia valintoja.
Mitä vastuullisuus tarkoittaa markkinointiviestinnän päätöksenteossa ja toteuttamisessa?
Miten yritys voi viestiä vastuullisuudestaan sidosryhmilleen?
Mitkä säännökset ohjaavat yrityksen vastuullisuuden markkinointiviestintää?
Mitä viitekehyksiä voidaan käyttää vastuullisuuden raportoinnissa?
Arviointi
a. Osaat hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti markkinointiviestintään ja raportointiin liittyvää tietoa ja soveltaa sitä
e. Osaat arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Opiskelumateriaali
Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla on analyysi- ja oppimistehtäviä, jotka liittyvät oman organisaation vastuullisuusviestintään ja -raportointiin.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opiskelu alkaa 9.2.2026 ja päättyy 12.4.2026. Suoritukset tehdään annettujen aikataulujen mukaan.
Aloitukseen ja suorittamiseen liittyvä Teams-tapaaminen 9.2.2026 klo 15.00 - 15.45. Linkki tapaamiseen on Learnissa.
Suosittelemme kaikille osallistumista Teamsiin. Tapaamisesta julkaistaan tallenne Learniin.
Opintojakson Teams-luentojen aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Toteutuksen osien kuvaus
Vastuullisuusviestintä 3 op = 60 % - Heli Kesämaa
Vastuullisuusraportointi 2 op = 40 % - Anna-Liisa Immonen
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija pääsee Learn-alustalle suoraan, kun on ilmoittautunut opintojaksolle ja ilmoittautuminen on hyväksytty.
Learn-alusta avautuu opintojakson aloituspäivänä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien Learn-alustalla määriteltyjen arviointiin vaikuttavien tehtävien suorittamista.
Esitietovaatimukset
Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot