Siirry suoraan sisältöön

Vastuullisuuden markkinointiviestintä ja raportointi  (5op)

Toteutuksen tunnus: KL00ES19-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
09.02.2026 - 12.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Kestävän liiketoiminnan kehittäjän koulutus (ylempi amk)
Opettajat
Heli Kesämaa
Anna-Liisa Immonen
Vastuuopettaja
Heli Kesämaa
Ryhmät
KLMI25SVY
Kestävän liiketoiminnan kehittäjän koulutus, ylempi amk
Opintojakso
KL00ES19

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 2 t 15 min.

Aika Aihe Tila
Ma 09.02.2026 klo 15:00 - 15:45
(0 t 45 min)
Vastuullisuuden markkinointiviestintä ja raportointi  KL00ES19-3003
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ti 03.03.2026 klo 15:00 - 15:45
(0 t 45 min)
Vastuullisuuden markkinointiviestintä ja raportointi  KL00ES19-3003
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ti 17.03.2026 klo 15:00 - 15:45
(0 t 45 min)
Vastuullisuuden markkinointiviestintä ja raportointi  KL00ES19-3003
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat selvittää vastuullisen markkinointiviestinnän osatekijät ja niiden merkityksen liiketoiminnalle
Osaat arvioida yrityksesi markkinointiviestinnän vastuullisuutta ja tunnistat kehittämisen kohteita
Tunnet yritysvastuun raportoinnin malleja ja osaat valita soveltuvan mallin

Sisältö

Läpinäkyvyyttä vai kiiltokuvia? Yrityksen viestintä kertoo asiakkaille ja muille sidosryhmille vastuullisen toiminnan toteuttamisesta. Totuudenmukainen, läpinäkyvä viestintä tuo kilpailuetua ja ohjaa myös asiakkaita tekemään vastuullisia valintoja.
Mitä vastuullisuus tarkoittaa markkinointiviestinnän päätöksenteossa ja toteuttamisessa?
Miten yritys voi viestiä vastuullisuudestaan sidosryhmilleen?
Mitkä säännökset ohjaavat yrityksen vastuullisuuden markkinointiviestintää?
Mitä viitekehyksiä voidaan käyttää vastuullisuuden raportoinnissa?

Arviointi

a. Osaat hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti markkinointiviestintään ja raportointiin liittyvää tietoa ja soveltaa sitä
e. Osaat arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta

Opiskelumateriaali

Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla on analyysi- ja oppimistehtäviä, jotka liittyvät oman organisaation vastuullisuusviestintään ja -raportointiin.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opiskelu alkaa 9.2.2026 ja päättyy 12.4.2026. Suoritukset tehdään annettujen aikataulujen mukaan.

Aloitukseen ja suorittamiseen liittyvä Teams-tapaaminen 9.2.2026 klo 15.00 - 15.45. Linkki tapaamiseen on Learnissa.
Suosittelemme kaikille osallistumista Teamsiin. Tapaamisesta julkaistaan tallenne Learniin.

Opintojakson Teams-luentojen aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alkaessa.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Toteutuksen osien kuvaus

Vastuullisuusviestintä 3 op = 60 % - Heli Kesämaa
Vastuullisuusraportointi 2 op = 40 % - Anna-Liisa Immonen

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelija pääsee Learn-alustalle suoraan, kun on ilmoittautunut opintojaksolle ja ilmoittautuminen on hyväksytty.
Learn-alusta avautuu opintojakson aloituspäivänä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien Learn-alustalla määriteltyjen arviointiin vaikuttavien tehtävien suorittamista.

Esitietovaatimukset

Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot

Siirry alkuun