Siirry suoraan sisältöön

Asiakasanalytiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: IB00EC59-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

13.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Degree Programme in Digital International Business

Opettaja

  • LYX1 Opettaja

Vastuuopettaja

Maria Kangasniemi-Haapala

Ryhmät

  • IBKV23SP
    Digital international business, full-time studies
  • 14.01.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 21.01.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 28.01.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 04.02.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 10.02.2025 10:00 - 12:30, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 18.02.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 04.03.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 07.03.2025 10:00 - 14:00, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 12.03.2025 09:00 - 12:00, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 17.03.2025 10:00 - 12:30, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 25.03.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 01.04.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 07.04.2025 10:00 - 12:30, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 15.04.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
  • 29.04.2025 12:00 - 16:00, Customer analytics IB00EC59-3004

Tavoitteet

Osaat määrittää ja tulkita asiakkuuksiin liittyviä avainlukuja ja –mittareita.

Osaat suunnitella dataan perustuvaa markkinointia.

Osaat luoda asiakasryhmäkohtaisia strategioita.

Osaat arvioida tuloksellisuutta ja suoriutumista asiakastietoon perustuen.

Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.

Sisältö

Miten arvioida asiakaskannattavuutta ja tunnistaa arvokkaimpia asiakkuuksia erilaisin KPI-mittarein?

Miten luoda arvoa asiakassuhdemarkkinoinnin keinoin?

Miten ylläpitää ja kehittää strategisia asiakkuuksia?

Miten asiakastiedolla johtaminen näkyy tuloksellisuudessa?

Miten erilaisia asiakastietojärjestelmiä ja analytiikkaohjelmia käytetään?

Arviointiasteikko

1-5