Asiakasanalytiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: IB00EC59-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Degree Programme in Digital International Business
Opettaja
- LYX1 Opettaja
Vastuuopettaja
Maria Kangasniemi-Haapala
Ryhmät
-
IBKV23SPDigital international business, full-time studies
- 14.01.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
- 21.01.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
- 28.01.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
- 04.02.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
- 10.02.2025 10:00 - 12:30, Customer analytics IB00EC59-3004
- 18.02.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
- 04.03.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
- 07.03.2025 10:00 - 14:00, Customer analytics IB00EC59-3004
- 12.03.2025 09:00 - 12:00, Customer analytics IB00EC59-3004
- 17.03.2025 10:00 - 12:30, Customer analytics IB00EC59-3004
- 25.03.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
- 01.04.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
- 07.04.2025 10:00 - 12:30, Customer analytics IB00EC59-3004
- 15.04.2025 12:30 - 15:30, Customer analytics IB00EC59-3004
- 29.04.2025 12:00 - 16:00, Customer analytics IB00EC59-3004
Tavoitteet
Osaat määrittää ja tulkita asiakkuuksiin liittyviä avainlukuja ja –mittareita.
Osaat suunnitella dataan perustuvaa markkinointia.
Osaat luoda asiakasryhmäkohtaisia strategioita.
Osaat arvioida tuloksellisuutta ja suoriutumista asiakastietoon perustuen.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.
Sisältö
Miten arvioida asiakaskannattavuutta ja tunnistaa arvokkaimpia asiakkuuksia erilaisin KPI-mittarein?
Miten luoda arvoa asiakassuhdemarkkinoinnin keinoin?
Miten ylläpitää ja kehittää strategisia asiakkuuksia?
Miten asiakastiedolla johtaminen näkyy tuloksellisuudessa?
Miten erilaisia asiakastietojärjestelmiä ja analytiikkaohjelmia käytetään?
Arviointiasteikko
1-5